Geçen hafta İstanbul'da gerçekleştirilen ikinci reklam sempozyumu, reklam sektörünün önemli isimlerini bir araya getirdi. Teknoloji yazarı Serdar Kuzuoğlu'nun konuşmasıyla başlayan sempozyum, reklamverenler Derneği Başkanı Ahmet Pura'nın konuşmasıyla devam etti. “Birinci Reklam Sempozyumu'nda bir hayalle yola çıktık. Tüm paydaşlar bir araya gelsin, 2013 yılında reklam yatırımı 5 milyar TL, 2015'te 5 milyar $ olsun dedik. 2011'de şu ana kadar 5.8 milyar TL oldu. Her iki hayalimiz de gerçek oldu. 3 yeni hayalimiz var. Tüm mecra etkinlik ölçümleri tek çatı altında olsun, Reklam Kurulu ve Reklam Özdenetim Kurumu sıkı bir ilişki içinde olsun, reklam paydaşları bir iletişim konseyi oluştursun." Dedi.
Reklamcılar Derneği Başkanı Aytül Özkan ise, reklam sektörünün büyüdüğünü ve bu durumun sektöre umutla bakmamıza sebep olduğunu dile getirdi.
En çok ses getiren konuşmalardan biri de RTÜK Başkanı Prof. Dr. Davut Dursun'dan geldi. Ürün yerleştirme konusundan şikayetçi olan Dursun, “bu konuyla ilgili belirsizlikler var, Avrupa kriterlerine göre reklam yapılıyor” diyerek, Türkiye'deki ürün yerleştirme reklamlarından hoşnut olmadığını anlatmaya çalıştı. Rayting konusuna da değinen Dursun, Televizyon İzleme Araştırmaları A.Ş'nin yapısını olumlu bulduğunu, fakat denetimin TİAK'ın dışında olması gerektiğini söyledi.
MirriAd CEO'su Mark Popkiewicz de, ürün yerleştirme konusuna değinerek, “bilinçsizce yapılan ürün yerleştirme, reklam yatırım israfından başka bir şey değildir” diyerek, bu konunun altını çizenlerden oldu.