Boya firması Dulux, İngiltere'de 2000 kişi üzerinde yaptığı bir araştırmada, katılımcılardan on yıllık süreçleri renklerle eşleştirmelerini istemiş. Katılımcılar, 60'ları güneş ışığı sarısı, 70'leri mor, 80'leri elektrik mavisi, 90'ları kum sarısı ve 2000'leri de silah metali grisi ile eşleştirmiş. Katılımcılara göre, toplumun her tür rengi en çok kucakladığı dönem, 60'lar olmuş. 2010'lu yılları tanımlayan renk siyah olurken, katılımcılar geleceği gümüş, beyaz ve gri ile eşleştirmiş.

Bu araştırmadan sonra firma, renksiz bir geleceğin sıkıcılığını ve verimsizliğini anlatan bir video reklam hazırlamış ve reklam için bir de renk psikoloğu ile çalışmış. Renk psikoloğu, renksiz bir dünyanın steril, soğuk, hastanevari olacağını; renklerin, insanların duygularını, ruh hallerini, davranışlarını ve genel olarak iyi hissetmelerini etkilediğini; ayrıca renk olmazsa, duyguların ve bireysel farklılıkların ifadesinin eksik kalacağını belirtmiş.

Reklam, BBH-Londra reklam ajansı tarafından hazırlanmış.

 

Arşiv

Etiketler