Firmaların reklam kampanyalarının hazırlanması, birbirinden farklı süreçlerden geçilmesini gerektirir. Hazırlanan reklamın türü ne olursa olsun, bu durumu değiştirmez. Reklam veren firmayla ilgili araştırma, ana fikrin bulunması, tasarım aşaması, baskı aşaması, uygulama aşaması veya gene araştırmayla başlar, ana fikrin bulunması, senaryo haline getirilmesi, film çekimleri, medya seçimi ve yayın gibi birbirinden farklı faaliyetleri içeren süreçlerin içerisinden geçerek ortaya çıkar. Tanıtımın bütün bu süreçlerinde, ona ilişkin yapılan her işin, her çalışmanın bir ücreti bulunmaktadır. Kimi firmalar, bu tip süreçlerde, bir yerlerden bir şeylerden para kısmanın yollarını aramaktadır. Aslında her ne kadar bütçeden tasarruf, daha ekonomik tanıtım gibi görünse de, gerçekte bu durum göründüğünden farklı olmaktadır. Tasarım aşamalarından kısılan para, hem tasarımcının hem ajansın performansını düşürmektedir. Firmaların, tanıtım kampanyalarının en iyi şekilde hazırlanabilmesi için, gereken bütçe neyse onun ödenmesinde fayda vardır.

Tanıtım kampanyalarına ödenen bedelden kısma çalışmaları, kampanya çerçevesinde çalışan bütün uzmanları olumsuz yönde etkilemektedir. Alınan bir işin bitirilmesi gerektiği düşüncesi, bu tip durumlarda yeterli olmamaktadır. Ama biçilen bedelin her hangi bir tarafından kısıntıya gidilmeyeceği düşüncesi, insanların en iyi örnekler üzerine çalışmasını teşvik etmektedir. Burada insanlar, hem daha geniş bir yelpazede yaratıcı fikirler üzerinde çalışabilmekte hem de her ayrıntısına dikkat etmektedirler. Diğer durumlarda, ister istemez bazı ayrıntılar önemsenmemektedir. Bunların dışında, reklam veren firma ile ajans arasındaki ilişki de pozitif veya negatif yönde etkilenmektedir. Ama ajansın, firmayla ilişkisinin bu süreçlerde genelde, özelde de kampanyanın çalışmaları esnasında çok iyi olması gerekmektedir. Ajansın, firmanın kaygılarını, amaçlarını sanki kendisininmiş gibi düşünebilmesi ve bütün çalışmalarını bu düşünceyle yapması gerekmektedir. Ajansının hazırlayacağı kampanyanın bütün süreçlerinde yaratıcı, yeni fikirleri elde edebilmesi veya üretebilmesi, firmayakarşı hissettikleri pozitif düşüncelerine bağlıdır.

Belki, firmaların kendi işlerinde pek çok alanla ilgili kısıtlamaya gidilebilir. Eğer söz konusu reklam kampanyası ise bu anlamda bir kısıntıya gidilmemesi, onların yararına olmaktadır. Çünkü hem bu işin içerinde çalışan uzmanların hem de çevresinde, etrafında bir şekilde ilgili olup, katkı sağlayabileceklerin motivasyonunu direkt olarak etkilemektedir. Para kaygısının olmaması, maksimum yaratıcılığın kullanımını teşvik etmekte ve bu anlamda inanılmaz başarılı fikirlerin üretilmesi sağlanmaktadır.  

Arşiv

Etiketler