Günümüzde birbirinden farklı, çok fazla sayıda, belki yüzü geçkin sayıda, reklam biçimi bulunmaktadır. Hem geleneksel reklam biçimleri hem de teknolojinin gelişmesiyle ortaya çıkan yeni reklam biçimleri, son zamanlarda, bir insan gününün her saatinde, her bulunduğu yerde kendini göstermektedir. Reklam, insanın pek çok duyu ve duygusuna hitap eden şekilde, genel anlamda bir ayrıma tabi tutulmaktadır. Bunlardan birincisi, görsel-işitsel-algısal reklamdır. Bunlar genellikle televizyon reklam filmleri, sinema reklam filmleri, internet reklam filmleri ve son zamanlarda reklam videoları için tasarlanan reklamlar olmaktadırlar. Reklam filmleri; karşılıklı diyalogların olduğu film, sözlü veya sözsüz cıngıl, reklam spotları, reklam tanıtım filmleri şeklinde tasarlanabilmektedir. Bu tip yapımlar reklam ajansları tarafından yapılmaktadır. Reklam ajansları bu tip reklam filmlerini, yapım firmaları, oyunculuk ve reklam ajanslarıyla birlikte yapmaktadırlar. Kimi reklam ajansı, geniş bir kadro yapısına sahip olabilmektedir. Bu tip ajanslar az olmasına rağmen bulunmaktadır. Bu tip reklam ajansları, reklam filmlerini kendi bünyelerinde bulunan kadrolarla da yapabilmektedir.
Görsel-algısal reklam tasarımları ise; genellikle, gazete ve dergi reklamları, açık hava reklam araçlarına uygulanmak üzere yapılan reklam biçimleri, insertler, kataloglar, broşürler, el ilanları v.b.olmaktadır. Açık hava reklam araçlarına uygun olarak tasarlanan reklam tasarım biçimleri; billboard, bina giydirme, araç giydirme, durak giydirme, fuar stantları, megalight, silindir kule, reklam dubaları, reklam aynaları v.b. olmaktadır. Bunların her birine uygun reklam tasarlanmaktadır. İnsertler, genellikle gazetelerin arasında dağıtılan, firmaların reklam sayfaları olmakta ve gazeteden bağımsız olmaktadır. Kataloglar ise, firmanın kurumsal kimliğini yansıtan, reklam veren firmanın, ürün ve hizmetlerini ayrıntılarıyla tanıttığı, broşür tarzında olanlarıdır. İşitsel-algısal reklam alanında ise; görüntülerin olmadığı, sadece insanların kulaklarına hitap eden reklam tasarım biçimleri yapılmaktadır. Bunlar genellikle radyo reklam tasarımları olmaktadır. Burada da karşılıklı diyalogların geçtiği reklam, sözlü veya sözsüz cıngıl, reklam spotları yayınlanmaktadır.
Son zamanlarda internet reklam mecrası kendini göstermektedir. Bu mecra yukarıda sayılan tüm reklam tasarım biçimlerini yayınlama özelliğine sahip bir mecradır. Teknolojik bir gelişim ürünü olan internet, her geçen gün reklam sektörüne yeni bir mecra kazandırma özelliğine de sahip bulunmaktadır. Reklam videoları ve cep telefonlarında reklam yapılamaya başlanması, bu mecranın keşfedilmesiyle ortaya çıkan bir gelişmelerdendir. Bu alanda firmalar, istedikleri şekilde reklam yapabilme özgürlüğüne sahip olmaktadır. Bugüne kadar bu alanda yapılan reklam biçimleri; e-posta ile reklam, arama motoru reklamları, gömülü link ile reklam, PR ile reklam v.b. olarak gerçekleşmiştir. Reklam tasarımlarının her çeşidi, genelde reklamın tasarlanma biçimlerini kullanmaktadır. Yani firmaların ürün ve hizmet özelliklerinin tanıtımında yaratıcılık, çekicilik, etkileyicilik, farklılık ve yenilik gibi unsurlara önem verilmektedir. Aynı zamanda reklam, insana ait olan duygulara hitap ederek, her firma kendi misyonuna uygun bulduğu duygu ve düşünceyi, reklam tasarımlarına yansıtarak, tüketicilerin özdeşim kurmasını sağlayarak, reklamın tasarlanmasını sağlamaktadır.