Aerie adlı iç giyim firmasının geçtiğimiz sene başlattığı #AerieReal kampanyası, ABD'de Milli Yeme Bozuklukları Derneği tarafından onaylanan ilk pazarlama kampanyası oldu. Derneğe göre bu kampanya, genç kadınların tek tip olmayan vücut biçimi fikrini benimsemeye başladıkları bir zamanda başlayarak etkili oldu. Y kuşağına dahil tüketicilerin sahip olduğu karmaşık özellikler ve pazarlamacıların verdiği mesajlara karşı şüpheyle yaklaşması da kampanyanın etkisini artırdı.


Dernek yetkilisine göre, sosyal medya hata yapan firmaların hemen alaşağı edilmesini kolaylaştırıyor. Dernek de bunu yapmak yerine, iyi bir şey yapan bir firmayı alkışlamayı tercih etmiş. Yetkili, medya okur yazarlığı konusunda bir dönüm noktasında olduklarını söylüyor. Bir ara genç kadınlara fotoğraf düzenleme konusunda eğitim vermeleri gerekirken, artık bütün kadınların bu teknikleri bildiğini belirtiyor.


Geçtiğimiz sene Target firmasının bir kadın model üzerinde yaptığı gülünç derecede abartılı photoshop, Abercrombie & Fitch firmasının fazla kilolu müşterileri alenen aşağılayan ifadeler kullanması ve Lululemon adlı egzersiz giyim firmasının "büyük basenli" kadınlar hakkında söylediği nahoş sözler, bu firmaların Facebook ve Twitter'da tepki yağmuruna tutulmasına sebep olmuştu. Buna karşılık, Dove'un farklı vücut tipleri ve kilolara sahip kadınlarla gerçekleştirdiği Real Beauty kampanyası çok beğenilmiş ve yılın en iyi kampanyalarından biri olarak görülmüştü. Özellikle kadınların kendilerini olduklarından daha kötü görünümlü tarif ettikleri video 65 milyondan fazla görüntülenmişti.


Aerie kampanyasında, kadınların oldukları gibi güzel hissetmeleri, vücutlarıyla barışık yaşamaları ve çektikleri fotoğraflar üzerinde dijital düzeltmeler yapmamaları teşvik ediliyor. Firma, üzerinde oynanmamış fotoğraf ve videoların yüklenebildiği bir online platforma da sahip.


Dernek yetkilisine göre, yeme bozuklukları aslında oldukça karmaşık bir dinamiğe sahip. Yani bir insan bir dergide bir reklam görüp hemen yeme bozukluğu edinmiyor. Ama arada mutlaka bir bağlantı var ve kadınların sahip oldukları farklı vücut türleriye güzel ve özgüvenli hissetmelerinin teşvik edilmesi gerekiyor.


Burada en önemli konu da gençlere yönelik markaların bu konuda değişmesini sağlamak. Derneğin yaptığı bir araştırmaya göre, ABD'de ilkokul çağındaki kızların %69'u, dergilerde gördükleri fotoğrafların "ideal vücut tipi" algılarını etkilediğini ve % 47'si de bu fotoğrafları görünce zayıflamak istediklerini ifade etmiş.


Dove'un Real Beauty kampanyası kapsamında FBI'da robot resim çizimi yapan bir görevliyle yaptığı çalışmada, kadınlar kendilerini olduklarından daha kötü görünüme sahip biçimde tarif ediyor. O kadınları gören başka kadınların tarifiyse, kadınların gerçek görünümüyle daha uyumlu. Dove'un videosu çok beğenilmiş ve viral hale gelmişti.


 



Dove Real Beauty Sketches paylaşan: reklamcomtr