Reklamlarda animasyonların kullanımı, internetin gelişimiyle başlamıştır. ilk başlarda firma logolarında, internet sitelerinin banner çalışmalarında kullanılmıştı. Daha sonra animasyon çalışmaları hızla gelişmeye başladı. Renk efektlerinin hareketleri, yazılar üzerine yapılan animasyonlar, her yöne kayan yazılar, bunların renk değiştirmeleri, resim veya fotoğrafların hareket etmesi, onların üzerindeki renklerin hareketleri v.b. şekillerde gittikçe daha da gelişti. Animasyon, bilgisayar destekli grafik tasarım programlarında yapılmaktadır. Grafik programları anlamında da gelişim devam ederek, üç boyutlu animasyonların yapılmasına olanak tanımaya başladı. Bu tip programlar hem reklamcılık alanında hem de mimari çizimlerde, endüstride kullanılmaya başlandı. Grafik tasarım programlarının üç boyutlu modellemeye olanak tanımaları, reklam sektörünün de dikkatini çekti ve reklam çalışmalarında bu tip tasarımları hazırlayıp kullanmaya başladılar. Bugün reklamlarda birbirinden farklı animasyon çalışmaları kullanılmaktadır.

Bugün birçok firma, markalarını temsil eden, karakterlerin tasarlanmasını sağlamıştır. Bu karakterler hem reklam filmlerinde hem de açık hava reklam mecralarında, internet ortamlarında yaygın olarak kullanılmaya başlanmıştır. Markaların reklamlarında karakterler, reklamın mesajlarını iletmekte ve onlara insana ait duygu ve düşünceler yüklenmiştir. Bunlara, Yapı Kredi Bankasının “vada” karakteri ile “Türkcell'in cellocan” karakteri örnek olmaktadır. Bunlar aynı çizgi karakterler şeklinde çizilmişlerdir. Bazı reklam tasarımlarında da, eşyalara hareket verilmiş ve bunlar, oyuncularla birlikte reklam filmlerinde kullanılmaktadır. Bugün halen ekranlarda gösterilmekte olan Arçelik markasının reklam kampanyaları buna örnek olabilmektedir. Kimi reklam tasarımlarında da renkler, fotoğraflar, yazılara animatik özellikler katılmıştır. Baskılı reklam mecrası hariç, televizyon reklam filmlerinde, sinema reklam filmlerinde, internet mecralarında animasyonlara sık sık başvurulmaktadır.

Özellikle modellemenin yapılabilmeye başlamasıyla, firmalar, ürünlerinin ambalaj v.b. çalışmaları, daha ürün üretilmeden önce veya yapmayı planladıkları her proje için, modelleme yapmakta ve ona göre üretime veya faaliyete geçmektedir. Modellemelerde, aynı gerçek yaşamdaki eşyaların, insanların, yerlerin, bölgelerin, taşların, ağaçların, dağların, tepelerin görüntülerinin aynısı çizilebilmektedir. Gerçek görüntülere çok yakın, sanki fotoğraflanmış gibi görüntüler oluşturulmaktadır. Bunların yapılabilmesiyle, bazı firmalar, bütün bir reklam tasarımını sadece animasyonlardan oluşturabilmektedir. Sinema sektörü özellikle, animasyonlardan çok fazla yararlanmaya başlamış hatta bu anlamda dev prodüksiyonların yapılmasını sağlamıştır.

Reklamlarda kullanılan animasyonların, insanların hoşuna gitmesi, izlenmesiyle bu alana yönelik çalışmalar daha çok kullanılmaya başlamıştır.  

Arşiv

Etiketler