Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) 1 Nisan'da yürürlüğe giren yeni yasa ile ortaya çıkan reklam karmaşasına son vermeye hazırlanıyor. Zaman Gazetesi'nde yer alan habere göre düzenlemeyle televizyonların 1 saatlik program içerisinde yayınlanacak olan 12 dakikalık reklam süresini kullanmak konusunda serbest bırakılması nedeniyle seyirciyi rahatsız edebilecek şekilde bu hakkı kullanmalarının önüne geçilmesi hedefleniyor.
RTÜK Başkanı Davut Dursun, yeni yönetmelik ile ilgili olarak kendilerine olumlu ya da olumsuz çeşitli tepkiler geldiğini belirtti ve izleyicilerin kısa reklam sürelerinden doğan rahatsızlıklarını ve yayıncıların da reklamların yerleştirilmesi konusundaki sıkıntılarını giderecek olan yeni bir düzenlemenin yolda olduğunu açıkladı. Kısalan reklam sürelerinin reklamverenler açısından avantajlı olduğunu belirten Dursun, reklamların izlenme oranının da arttığını söyledi. Dursun şu anda seyirciler kadar daha düşük izlenme oranına sahip tematik kanalların da mağdur olduğunu belirtti.