Amerika'da yapılan bir araştırmaya göre, insanların reklamlarda sadece gördükleri besinleri yemeleri halinde olması gereken günlük yağ miktarının 20 kat fazlasını aldığını belirledi.Bunun dışında reklamlarda izlenen besinlerin önerilen günlü sebze miktarının %40'nı meyvelerin ise %27'sini karşıladığını ortaya çıkardı.

Georgia eyaletinde bulunan Armstrong Atlantic üniversitesinden Michaes Mink ve birimi, Amerika'daki belli başlı televizyon kanallarının yayınlarını, televizyonun en fazla izlendiği saatleri, ayrıca çocuklara yönelik yapılan reklamların değerlendirilmesi için, cumartesi sabahı da dahil 96 saat kaydetti.

Amerikan Diyet Derneğine ait dergide yayınlanan araştırma, bilim adamları tarafından yapılan araştırma, reklamlarda süt ve süt ürünleri, meyve, sebze değil kronik hastalıklara sebebiyet verecek besinlerin çok olduğunu ifade etti. Yapılan reklamları takip etmenin kişilerde demir, A,E ve D vitamini, fosfor ve magnezyum eksikliğini ortaya çıkaracağını söyleyen bilim adamları, “şişir beni” adı altında yapılan belgeseldeki, bir ay boyunca hamburgerle beslenen ve bunun sonucunda 12 kilo alan, kolesterolü artan Morgan Spurlock'u hatırlattı.  

Arşiv

Etiketler