İnternette reklam bloklama oranının özellikle dijital gelişmişliği yüksek ülkelerde artması, reklam sektörü için çeşitli düzenlemelerle aşılması gereken bir sorun olarak görülse de, bazı reklamcılar ortada daha kökten bir sorun olduğunu düşünüyor: İnsanlar reklamları sevmiyor.

Aslında masa üstü bilgisayarlardan mobil cihazlara kayan internet kullanım oranı, birçok kişide reklam gelirlerinin de aynı şekilde masa üstünden mobile kayacağı beklentisini oluşturmuştu. Ama belki de mobil kullanım oranındaki artış, insanların mobil cihazlarında nispeten daha az reklama maruz kalmasıyla da bağlantılıdır.

Markalar, reklam bloklama yazılımlarıyla savaşmak yerine, kendi reklam bombardımanlarına bir ara verip içerik pazarlamaya yatırım yaparlarsa bu sorunun daha kolay çözülmesine de katkı sağlayabilirler. İnsanların internet deneyimlerini kesintiye uğratarak insanları sıkan geleneksel reklam formatlarını kullanmak yerine, işe yarar ve eğlendirici içerikler hazırlamak insanların reklam bloklamaktan vazgeçmesini sağlayabilir. Tabi bu, söylemesi kolay ama yapması zor bir şey. Çünkü gerçekten de işe yarar, eğlenceli ve iyi içerik üretmek zor bir iş.

Burada markaları ve reklam ajanslarını zorlayan konu, internet kullanıcılarının "iyi içerik" çıtasının gerçekten de oldukça yüksek olması. Günümüzde bir reklam ajansının sağladığı içerik, aynı sektördeki diğer markaların sağladığı içeriklerle rekabet içinde değildir. Hatta bu içerik, hiçbir şekilde hiçbir markanın hazırladığı bir reklam veya içerikle rekabet içinde de değildir. Buradaki rekabet, reklam veya pazarlama amaçlı hazırlanan içerikle, internete normal kullanıcılar tarafından yüklenen yüz binlerce içerik arasındadır. Bu içeriklerin kapsamı da oldukça geniştir ve bir sosyal medya hesabına yüklenen mezuniyet videosundan, bir paraşütle atlama macerası fotoğrafına kadar çok geniş bir yelpazede içeriği kapsamaktadır.

Bu sebeple, kötü içeriğin kötü reklam kadar can sıkıcı olduğunu aklımızdan çıkarmadan, doğal reklam dediğimiz formata yakın bir biçimde gerçekten de keyifle okunacak veya izlenecek, insanların gerçekten faydalanabileceği kaliteli içerikler üretmek konusuna eğilmek, reklam ajansları için uzun vadede daha kârlı olacaktır.  

Arşiv

Etiketler