Her ülkede birbirinden farklı özelliklere sahip, pek çok reklam ajansı vardır. Kimisi, dünya çapında reklam yapmakta, kimisi de yerel olarak çalışmaktadır. Kimi reklam ajansı, isminden dolayı iş almaktadır. Kimisinin ise ismi çok popüler değildir ama kaliteli iş yapmaktadır. İsimleri bilinen, popüler reklam ajansları elbette ki o noktaya gelebilmek için geçmişte, yaratıcı, başarılı reklam kampanyaları yapmış ve bu vesileyle bilinmektedir. Bu tip reklam ajansları, bir süre sonra otomatik olarak piyasadaki en büyük işleri çekmektedir. Bu tip ajansların kalitesi, bir süre sonra belirli standartlara oturmakta ve kurallar, koşullar çerçevesine girmektedir. Yani yaratıcılıkları daha geriden, isimlerini takip etmektedir. Bu yüzden, bu konuda dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biri, ajans, uzman seçimleri yaparken, isimden çok yapılan çalışmaların kalitesine dikkat edilmesidir. Reklamcıların kimisi çok iyidir, kimisi eh, az çok iyidir, kimisi ise kötüdür. İyi reklamcı, firmayı teşvik eder, aynı heyecanı paylaşır, aynı süreci benzer coşkularla paylaşır. Bu tip reklamcılarla çalışmanın başarısı ve zevki kaçınılmaz olarak kendiliğinden ortaya çıkmaktadır.
Yapılan işin kalitesinin yüksek olması, firmanın Pazar ilerleyişi ile ilgili, reklamın başarılı olmasının yanı sıra pek çok avantajı da beraberinde getirecektir. Kullanabileceği farklı ve güvenilir veriler elde etmelerini sağlayacaktır. Yapılan iş hakikaten var olan koşulları, etkilenmeleri, yapılması gerekenleri, yapılmış olanların değerlendirmelerini ortaya çıkaracaktır. Firmanın reklamcısı, en az sahibi kadar güven verecektir. Reklam ajansının veya reklamcının kaliteli iş yapması, aynı zamanda dürüst olduğunu, bu işi ciddiye aldığını, başarmak için yola çıktığını, bunu sadece para kazanmak için almamış olduğunu da göstermektedir. Bu yüzden isim ne kadar popüler, ne kadar tanınan, bilinen bir ajans veya reklamcı olursa olsun yapılan işin kalitesine bakarak, karar vermek gerekmektedir. Özellikle reklam ajanslarında çalışan, müşteri temsilcilerinin iş kalitesi her şeyi değiştirmektedir. Çünkü onlar, piyasayı analiz eden, rekabet ortamını tahlil eden ve araştıran, buna yönelik olarak strateji belirleyen kişilerdir. Bu tip uzmanların çalışmaları, ajansın reklam işinin bütün süreçlerini etkilemektedir.
Müşteri ve ajans arasında iletişimi sağlayan uzmanlar müşteri temsilcileridir. Onlar aynı zamanda reklam bütçesinin çıkarılması konusunda da fikir üretebilmektedir. Bu kadar önemli noktalarda bulunan müşteri temsilcilerinin, işlerini ne kadar kaliteli yaptıkları bu yüzden çok önemlidir. Üstelik bu önem ve kalite sadece firmalar açısından değildir. Bu uzmanların iş kalitesi, reklam ajansları için de çok büyük önem taşımaktadır. Müşteri temsilcileri, reklam ajansını aynı zamanda temsil eden kişi olmakta ve nerede ne söylediği, ne yaptığı ajansın reklam verenle ilişkisini oldukça etkilemektedir. Kısaca hem reklam veren hem de firma için yapılan işlerin ne kadar kaliteli yapıldığı hayati bir önem taşımaktadır.