Nisan ayında başlayıp, düzenli bir şekilde devam eden, Digital Age Workshoplar'ına  mayıs'ta Ceylan İnternational Hotel'de, bir sunumla katılacak olan, İnteraktif pazarlama ajansı adinteraktive CEO'su ve Ajans başkanı Köksal Abdurrahmanoğlu da yer alacak.

Sunumda; reklamcılığın geleceği tartışılacak, bu noktada Abdurrahmanoğlu, teknolojiye adapte olmuş, yeni tüketici kitlesine, medyanın, reklam ajanslarının ve reklam veren firmaların uyum sağlaması gerekeceği, üzerinde duracak.

Abdurrahmanoğlu, konu ile ilgili açıklamasında; “ reklamcılık gelecekte pazarlamanın ta kendisi olacaktır. Markanın veya ürünün iletişim stratejisi, yaratıcı yöntemlerden geçmektedir. Geçmişte olan pazarlama stratejileriyle birlikte, yenilerinin de olması, günümüzde şart hale gelecektir. Bu noktada medyanın da evrimi, önemli bir yere sahiptir. Reklam sektörü, beş yıl içinde 50 yılda sahip olduğu değişimlerinden daha hızlı bir değişim yaşayacaktır”dedi. Bu durumda, tüketicinin değişimine dikkat çeken Abdurrahmanoğlu, “markalar, ürünün tüketicisi olarak algıladığı hedef kitlesini, reklam ajanslarının da, aynı kitleyi ürünü sattırması gereken, satın alması gereken kişiler olarak görmektedir. Fakat günümüzde tüketici farklı bir noktada durmaktadır. Satıcı, iletişime geçen, müşteri, sosyal faaliyetlere katkı yapan kişi halini almıştır. Yani tüketici daha fonksiyonel hale gelmiş durumdadır. Bu nedenle “pazarlamanın tavan noktası neresi?” diye bir düşünmek gerekmektedir. Eskiden olduğu gibi markayı övmek popüler değildir. Şimdi marka fun'larını oluşturmak lazım ve bu gerçekten çok daha zor olmaktadır. Tüketicilerin yaşamlarını kolaylaştıracak işler yapmak gerekmekte, sırf reklam bu kitlenin yaşamlarını iyileştirmeye yeterli gelmiyor” açıklamasını yaptı.

Her Yıl İnernet Yukarı Tırmanıyor

Abdurrahmanoğlu, geçen senenin, kriz etkilerinin en çok hissedildiği sene olduğunu söyleyerek,  doğrudan reklam sektörüne yönelik yatırımlarda etkisinin görüldüğünü ifade etti. Ondan öncesi sene yani 2008'de 3.4 Milyar TL olan reklam yatırımları, 2009'da %18'li daralmayla 2.8 milyar TL'ye düştü. Her krizin bitiminde olduğu gibi, reklam yatırımlarının artması bekleniyor. “Bu yıl için, reklam yatırım tahminleri, beklentiler ile paraleldir” dedi. Reklam yatırımlarının, reklam mecralarına dağılımında bir değişiklik beklenmediğini belirten Abdurrahmanoğlu, internetin tırmanmaya devam edeceğini, yatırımlardan alacağı hissenin 3.7'den % 4.3 yükseleceğini ifade etti. Pazar büyüklüğünün beşyüz milyon TL olduğunu ifade eden Abdurrahmanoğlu, bu sene bir milyarlık hacim beklediklerinin altını çizdi.

Bu Evrimde Reklam Ve Reklam Ajansları

Artık günümüzde, iletişim araçlarının farklılaşması, hedef kitleye farklı mesajlarla ulaşılması gerektiğini ifade eden Abdurrahmanoğlu, günümüzde reklam ajansları, tüm süreci yönetebilir noktaya gelmişlerdir. Markaların, ürünün, reklamla ilgili her şeyine reklam ajansı karar verir hale gelmiştir. Gelişen teknoloji ile birlikte, reklam ajansları, firmalara yeni kulvarlar sunarak, tüketicilerine ulaştırıyor. Buluşma alanlarını genişletip, iş yapma stillerinde teknolojiyi kullanarak, yepyeni çözümler sunuyorlar. Reklam ajanslarının hizmetleri de genişliyor, farklı tarzda reklam ajansları, firmalara, onların markalarına hizmet etmeye başlamışlardır”dedi.

Gelecek yıllarda da, reklam ajanslarının yapılarında değişimin devam edeceğini belirten Abdurrahmanoğlu, teknolojinin gelişimini dikkate alacak olursak, fikir yaratmanın çok daha önemli olacağını ifade etti. Yeni reklamcı modelinin, fikir üzerine kurulacağının altını çizen Abdurrahmanoğlu, günümüzdeki modelde, fikirlerin öneminden bahsedilse bile, genel ağırlığın uygulamalara verildiğini, fakat gelecekte, üreticilerin değerinin azalacağını ve fikir üreticilerinin ön plana geçeceğini belirtti. Sözlerine devam eden Abdurrahmanoğlu, çünkü onlar sadece kendi sektörleri ile sınırlı kalmayıp, her alana hitap etmektedirler. Bu ajansların DNA yapısında yaratımcı fikir, teknoloji ve strateji olacağının altını çizerek; “ yetenekli çalışmalara imza atan ajansların, bünyelerinde, etkin yapılarla hizmet verdiklerini, bunun ise gelecek nesilerdeki ajans modeline, zemin hazırladığını söyledi. Ajansların uygun değer, şeffaf yapılarının olduğunu, tüm hizmetleri barındıracaklarının işaretlerini veriyorlar. Bazı ajanslar “in house” yapmakta, bazı ajanslar, strateji geliştirip, her şeyi “out source” edip kendileri ilgilenmektedir. Bütün bunların yakın gelecekte kendini göstereceğini söyledi.

Arşiv

Etiketler