Amerikan Reklam Ajansları Derneği (American Association of Advertising Agencies, AAAA), Interaktif Reklamcılık Bürosu'nun hazırladığı 2015 Internet Reklamcılığı Rehberindeki görünürlük maddesini dikkate almayacağını açıkladı.
Rehbere göre, internet reklam sektörünün 2015 yılında "en az %70" oranında reklam görünürlüğüne ulaşan kampanyalar üretmesi gerekiyor. Bir reklamın görülmüş sayılması için, her bir reklamın en az yarısı en az bir saniye bir kullanıcının bilgisayarında görünüyor olmalıdır. İnternet üzerindeki bir video reklamın izlenmiş kabul edilmesi içinse, videonun yarısının bir kullanıcının ekranında en az 2 saniye durması gerekiyor.
Görünürlük, veya bir internet reklamının gerçek insanlar tarafından görülebiliriliği, geçtiğimiz sene çok tartışılan bir konu oldu çünkü reklamcılar insanların hiç görmediği web sayfalarında çıkan ve dolayısıyla hiç görülmeyen reklamlar için para ödemek konusunda şikayetlerini çok sık dile getirdi. Bu yetmiyormuş gibi, geçtiğimiz aylarda Google, banner reklamların yarısından fazlasının gerçek insanlar tarafından hiç görülmediğini açıkladı.
İnternet Reklamcılık Bürosu, reklam birimleri ve ölçüm türleri sebebiyle %100'lük bir görünürlüğün henüz mümkün olmadığını ve dolayısıyla sektördeki firmaların alt limit olarak %70 eşiğini aşmaya çalışması gerektiğini ifade etti. Bu durumda, bir kampanya %70 görünürlük sağlayamazsa, reklamcılara arayı kapatması için ilave reklamlar verilmesi öngörülüyor.
Ancak reklam yaptırmak isteyen müşteriler ve AAAA bunu kabul etmiyor çünkü kimse görülmeyen reklamlar için para ödemek istemiyor. Reklam satın alan firmalardan biri olan Magna Global'in Genel Müdür Yardımcısı Todd Gordon, "Bir kampanya tasarlayıp görünmeyen reklamlar için ödeme yapmayı hem biz hem de müşterilerimiz kabul etmiyor." demiştir.
Markalar ve reklam almak isteyen müşteriler kampanyalarının %100 görünür olmasını istiyor. Yani, bir reklamcı bir yayıncıdan 1 milyon görüntülenme satın alıyorsa, yayıncı da bu rakama ulaşmak için reklamı defalarca bir ortamda yayımlamak zorunda oluyor.
Bununla birlikte, reklamcılar ve yayıncılar görünürlük konusunda uzayıp giden bir tartışmanın tarafları haline geldi. Ekim 2014'te, dünyanın en büyük reklam alıcısı olan Unilever ve GroupM, yayıncıları internet reklamları için daha yüksek performans standartları uygulama konusunda zorlayacağını beyan etti. Bunun sebebi olarak da, internet reklamcılığı sektörünün belirlediği görünürlük ölçüsünün çok da iyi bir standarda sahip olmamasını gösterdi.
AAAA'nın rehberi dikkate almayacağına dair açıklamasına Interaktif Reklamcılık Bürosu'nun verdiği karşılıksa, "Sektör için görünürlük konusunda bir standart belirlemek karmaşık bir konu. Bu konuda ne kadar çok kamuoyu tartışması olursa, o kadar iyidir" oldu.