Reklamın aracı, kullanıldığı mecrayı ifade etmekle beraber, mecralarda kullanılan malzemeleri de bir noktada ifade eder. Örneğin; televizyon hem bir kitle iletişim aracıdır, aslında doğrudan kitle iletişim aracıdır. Fakat reklam tarafından kullanıldığı için, reklam aracı olarak ta karşımıza çıkar. Bu duruma göre reklamcılık araçları; televizyon, radyo, sinema, internet görsel-işitsel-algısal reklam tasarımlarının gösterildiği araçlar olmaktadırlar. Aynı şekilde; gazete, dergi, el ilanları, insertler, kataloglar, broşürler de görsel-algısal reklam tasarımlarının, basılması sonucu kullanılan reklam araçları olmaktadırlar. Diğer bir alan olan, açık hava reklamlarında basılı olarak reklamın uygulandığı; billboard, bina giydirme, araç giydirme, durak ve duvar giydirmeleri, reklam aynaları, silindir kule, megalight, reklam dubaları, reklam yönlendirme levhaları da reklam araçları olmaktadır. Bunların hepsi reklam alanında kullanılan araçlar olmaktadırlar. Yukarıdan da belli olduğu üzere, bu araçların kimisinin reklam aracı olması dışında, farklı ana işlevleri bulunmaktadır. Televizyon örneğinde olduğu gibi. Fakat bazılarının başka işlevleri bulunmayıp direkt olarak, sadece reklam aracı olmaktadırlar.

Günümüzde reklam pek çok alanı reklam aracı olarak kullanmaktadır. Firmaların, promosyon çalışmalarında ürettikleri ürünler olan; defter, duvar ve masa takvimleri, masaüstü takımları, ajanda, kalem, çakmak, anahtarlık, şapka, tişörtler de, bu noktada reklama araç olmaktadırlar. Bunların üzerine firmalar, marka isimlerini, bazılarının üzerine ürün ve hizmet özelliklerinden en faydalı, en dikkat çekenini tasarladığı reklam bütününde kullanmakta ve yukarıdaki promosyonların üzerine basılmasını sağlayarak dağıtmaktadır. Bunların dışında reklam, organizasyonların araçlarını da kullanmaktadır. Firmalar bazen, organizasyonlara sponsor olmaktadır. Sempozyum, panel, seminer, kongre, söyleşi v.b. organizasyonların davetiyeleri, afişleri, billboardları, bu tip organizasyonlarda kullanılan masa ve sandalye takımlarının üzerine, gene kendi marka, ürün ve hizmetleriyle ilgili yaptırdıkları reklam tasarımlarının basılmasını sağlayarak, reklam yapmakta olduğundan bunlar da reklam aracı olmaktadır.

Kimi zaman firmalar, bazı kafe, restoran tipi işletmelerin duvarlarına, gene, masa ve sandalyelerine de kendi reklamlarını uygulamaktadır. Kullandığı araçlar, burada da reklam aracı olarak gündeme gelmektedir. Yani, ister internet olsun, ister açık hava reklam araçlarının her hangi biri olsun, firmalar tarafından kullanılarak, üzerine reklam uygulanabildiğinde, kullanılan malzeme reklam aracı olmaktadır. Yukarıda sayılan ve firmalar tarafından reklam aracı olarak kullanıldığını söylediğimiz araçların her birinin özelliklerine uygun reklam tasarımını, reklam ajansları yapmaktadır. Reklam ajansları, firmaların amaçları ve istekleri doğrultusunda, reklama ayırdığı bütçe dâhilinde, bu araçları seçmekte ve kullanmaktadır. Günümüzde reklamın araç olarak kullandığı alanlar birbirinden farklı ve gittikçe artan sayıda ve türde olarak insanların karşısında çıkmaktadır. Her ne kadar bir aracın başka işlevleri olsa bile, eğer reklam tarafından kullanılmaktaysa, aynı zamanda reklam aracı da olmaktadır.  

Arşiv

Etiketler