Her reklam ajansı veya sanat yönetmeninin, tasarımcının başlamasını istediği bir nokta vardır. Tasarım görücüye çıktığında, insanların bakışlarını çekecek bir şeye sahip olmalıdır. Bu bir fotoğraf, bir resim, çizim, slogan v.s. olabilir. Ama insanlar baktıkları zaman, konunun özünü ifade eden şeye dikkat kesilmelidirler. Onların gördükleri şey, reklama hâkim olan şeydir ve genellikle reklamın neden bahsettiğini, neler olduğunu az çok anlatabilen bir şey olmalıdır. Tasarımlarda fotoğraf, genellikle alanın dörtte üçünü kaplamaktadır. Başlık ise dörtte biri kadar bir alan kaplamaktadır. Geriye kalan bölümler genellikle alt bilgiler için kullanılmaktadır. Firma bilgileri, tanıtımı yapılan ürün veya hizmetin diğer özelliklerine ayrılmaktadır. Alanın dörtte üçünü kapsayan unsur, fotoğraf veya görüntü, insanların ilk dikkatini çekenler olmaktadır. İnsanlar ilk önce resim, fotoğraf veya imaja bakmaktadır. Bunların doğru seçilmiş olması halinde bu unsurlar, reklama hakim olmaktadır. Bilindiği gibi her zaman, tasarımlarda fotoğraf kullanılmamaktadır. Ama kullanılmasa bile, diğer tüm durumlarda da insanların dikkatini çekecek bir özelliğin kullanılması, reklamcılığın mantığı gereği doğru olmaktadır.
Nerede kullanılırsa kullanılsın, hangi mecra için tasarlanırsa tasarlansın, bu durum, en önemli şey olmaktadır. Bütün bir tasarım yaratıcı unsurlardan oluşabilir. Birbirini dengeleyen unsurlarının kullanılması önemlidir. Birbirileriyle uyum içinde olmaları, onların bütünlük sağlamaları, insanların daha kolay algılamalarını veya kavramalarını sağlamaktadır. Fakat buna rağmen, anlatılmak istenilen, ürün veya hizmetle ilgili bilinmesi, insanlara aktarılmak istenen ana unsur, reklama hâkim olmalıdır. Bu kullanılabilecek her şey olabilir. Önemli olan, bu unsurun çarpıcı bir biçimde, diğerlerinden üstünlük sağlayacak, insanların veya tüketicilerin ilk baktıklarında, dikkatlerini o unsur üzerine yoğunlaştırmalarını sağlayacak şekilde kullanılmasıdır. Tasarım alanının neresinden başlanırsa başlansın, yukarıda da bahsettiğimiz gibi, başlanacak yeri, zaten sanat yönetmenleri belirleyebilmekle birlikte, tasarımcıların kendileri de öngörebilmektedir. Tüketicilerin bakınca, tanıtımla ilgili en önemli unsuru görebilmesi, bu unsurda kullanılan tasarımın veya imajın, yazının yaratıcı, çarpıcı olması halinde iyi bir tasarım ortaya çıkmış olmaktadır.
Belki bir tek televizyon reklamlarında, reklama hakim olan bir unsur çok önemli olmaz gibi görünmektedir. Fakat dikkat edilirse, oradaki reklam filmlerinde bile, bir görüntü, diyalog veya herhangi bir şey öne çıkarılmaktadır. Bu durum, diğer tüm mecralarında, aynı şekilde olmaktadır. Tasarımcılar, ne anlatmak istediklerine yönelik, kullanılacak bir şey bulmaktadır. Buldukları şey üzerinde çalışarak, onun dikkat çekici, çarpıcı olmasını sağlamakta ve bu şekilde tasarımların içine dahil etmektedir. Zaten reklamda olması gereken de budur.