Reklam yazarları ne kadar çok yaratıcı olurlarsa olsunlar, iyi bir sanat yönetmenine ihtiyaçları vardır. Bu iki reklam uzmanı, birbirini tamamlayan, birbirlerinin eksiklerini kapatan çalışmalar yaparlar. Bir reklam yazarıysanız, fikrinizin mükemmel görünmesini sağlayacak olan kişi o dur. Bunun olamadığı zamanlarda yani, böylesi birini bulmak veya onunla çalışmak mümkün değilse, gene de çok iyi fikirler üretebilirsiniz. Reklam verenler genellikle işin, fikrin kalitesine bakacaklardır. Ayrıca iyi bir sanat yönetmeniyle çalışma şansı yoksa, en son yapılacak şey, fikrin kurşun kalemle veya elle yazılıp verilmesidir. Bunun yerine bir matbaada geçirilecek birkaç saat, fikrin daha iyi görünmesini daha kaliteli olmasını sağlayacaktır. Fakat iyi bir sanat yönetmeni ile çalışma şansı bulunmaktaysa, bu kişinin enerjik, girişken olma özelliklerinin aranması önemlidir. Çünkü reklam fikri yazılırken, ortamda bulunabilecek bütün ateş güçlerine ihtiyaç olacaktır. Her şeye ihtiyaç vardır. Yaratıcı, enerjik, girişken bir sanat yönetmeni, reklam fikri üzerinde çalışarak pek çok unsur üzerinde düşünecek ve onu mükemmelleştirecektir. Ayrıca, böyle biriyle çalışma koşulları da keyif vereceği için, başarılı sonuçlar elde edilebilecektir.
Zaten günümüzde, bu tip ekipler oldukça popülerdir. Hatta onların arasında geçen diyaloglar, espriler, birbirlerine yaptıkları şakalar, fikir üretimleri konusunda ki uçuklukları, reklam fıkralarına kadar taşınmıştır. Reklam yazarı sizsinizdir ama çalıştığınız sanat yönetmeni, öyle bir şey söyler veya öyle bir tespit yapar ki, fikriniz bambaşka bir şeye dönüşebilir ki bu, genellikle olumlu yönde bir değişikliktir. Ayrıca, bu özelliklere sahip sanat yönetmenleri, olumlu enerjilerinden dolayı eğlenceli fikirler vereceklerdir. Gelecek vaat ettikleri için de araştırmaları kesintisiz sürdürmektedirler. Bu süreç içerisinde ki birinin bilgi birikimi, canlı ve güncel olmaktadır. Bunlar, reklam yazarını sandığından daha ileriye taşıyacaktır. Tanıtım kampanyalarının en önemli noktası, ana fikri üretmektir. Daha sonra, fikrin etrafında dönecek olan diyalogların, görüntülerin, resimlerin v.b. olanların bulunması, her ne kadar bu da yaratıcılık gerektiren bir süreç olsa da daha kolaydır.
Her şey tanıtım kampanyasının ana fikrini yani temasını bulmakta ve onu nasıl işleyebileceğini tespit etmekten geçmektedir. Bu durumda da sanat yönetmeni önemlidir. Geçmiş eğitimleri, piyasa deneyimleri, girişimciliği, ihtiyacınız olan malzemeleri bulmanızı sağlayacak veya olması gerekenlerin üretilmesini, kreatif tasarımların yapılmasını sağlayacaktır. Bu yüzden reklam yazarlarının gelecek vaat eden sanat yönetmenleriyle çalışması çok önemlidir.