Medya Takip Merkezinin araştırmalarına göre, bir Temmuz Pazar günü TRT – 1 kanalında yayınlanan Dünya Kupası final maçında yaklaşık 63 reklam spotu gösterildi. 33 reklam veren markanın reklam spotlarının yayınlandığı dakikalarda, en çok Avea, Akbank, Grunding, Finansbank ve Türk Telekom boy gösterdi. 175 dakika süren yayının 22 dakikası reklama ayrıldı. Buna rağmen reklam veren firmalardan beklediği ilgiyi göremedi.


Yaklaşık bir ay süresince markaların tüketicilerine ulaşabilmesi için, kaçırılmaz fırsat olan ve Güney Afrika'da türlü etkinliklerin yapıldığı Dünya Kupası, pazarlama ile reklam sektörünü de canlandırdı. Aynı zamanda, Güney Afrika dışında yayınlandığı bütün ülkelerde ilgiyle izlendi. Oralarda da firmalar ile televizyon kanallarının ilişkisini canlandırdı. Dünya Kupasında en fazla reklamı çıkan markalar;


Marka ReklamSüresi (Sn) Reklam Adet - Marka ReklamSüresi (Sn) Reklam Adet


Akbank 54 4 Avea 71 4


Finansbank 62 4 Grundig 60 4


Türk Telekom 98 4 Mondial 45 3


Nesine.Com 31 3 Polisan 49 3


Yapı Kredi Bankası 45 3