Günümüzde ekonomik sistem geliştikçe ve bu sistemin içindeki firmalar çoğaldıkça, birbirine benzer ürün ve hizmetler de aynı oranda, hatta çok daha fazla artmıştır. Bütün firmalar, şu ya da o reklam mecrasını kullanarak, bütün bu ürün ve hizmetlerin reklamlarını yapmakta ve tüketici kitlesini oluşturmak için hedef kitleye seslenmektedir. Sektörlerin birçoğunda oluşan rekabet ortamları, kızıştıkça, reklamlarda ortaya çıkan yaratıcılık insanı şaşırtacak derecelere ulaşmakta. Reklamın bütün mecralarıyla ilgili, her gün yeni bir şeyler, farklı bir şeyler ortaya çıkıyor ve insanın dikkatini çekiyor. Özellikle internet ortamlarının reklam alanında kullanılmaya başlanmasıyla, firmaların rekabeti ve reklam ajanslarının, bu ortama uygun yaratıcı reklam tasarım çalışmaları hızla devam ediyor. Reklamcılık dünyası, hem firmaların rekabeti hem de bu alanda yapılan reklam tasarımları anlamında oldukça hareketli, renkli ve heyecan verici hale gelmiştir.
Reklam ajansları yaratıcılık, farklılık, yenilik, etkileyicilik anlamında yeni yeni çalışmalarını, her gün bir reklam mecrasında kullanmaktadır. Bir yandan reklam sektörü, kendi içerisinde de aynı şekilde, yaratıcılık alanlarını geliştirmek, uzmanlarının ilgilerini bu alana doğru yönlendirmek, teşvik etmek için birbirinden canlı, renkli yarışmalara imza atarken, bir yandan firmaların ürün ve hizmetleriyle ilgili, reklam tasarımlarıyla rekabeti iyice kızıştırmaktadır. Reklam dünyasının ünlü isimleri, reklam sektörü, reklam çalışmaları, reklam uzmanları, firmaların davranış ve tavırlarıyla ilgili açıklamalar yapıyor, firmalar vizyonlarını anlatıyor, misyonlarıyla etkilemeye çalışıyor. Reklam ajansları birbirinden yaratıcı reklam kampanyalarıyla kendinden söz ettiriyorlar. Reklam sektöründe ki yenilik insanların dikkatlerini çekiyor, internet veya basılı kitle iletişim araçlarına haber oluyorlar. İşte bu kadar canlı ve renkli olan reklam dünyası pek çok anlamda insanı heyecanlandırmakta ve dikkatleri üzerinde toplamaktadır.
Reklam dünyası, reklam verenlerini, hedeflerine ulaştırmak için kıyasıya mücadele ederken, bir yandan da kendini bu anlamda geliştirmeye çalışmaktadır. Tabi ekonomilerin gelişimi, teknolojinin son zamanlarda geldiği noktaları da hesaplayarak, bu yeni alanlara doğru da kaymaya başlamış, donanımlarını bu alanların gerektirdikleri şekilde edinmeye başlamıştır. Reklam ajanslarının, sektörel fotoğrafçıların, sanat yönetmenlerinin, reklam metin yazarlarının hem ekipmanları hem de düşünce şeklileri de yeni alanlarının gereksinimlerini karşılayabilecek yönde oluşturulmaktadır.