Tanıtım ajanslarını tam olarak ifade eden iki sözcük, reklam ve reklamcı. Tanıtım ajansları ve içinde çalışan uzmanlar bu tip işleri üretmektedirler. Bu noktada tanıtımı tanımlamak gerekirse; firmaların, markalarını, ürünlerini veya hizmet özelliklerini, geniş halk kitlelerine anlatabilmek ve belirledikleri davranışları gösterebilmelerini sağlamak için, çeşitli tasarım teknikleri kullanarak ve bunların uygulamalarıyla karşılarına çıkıp, onlara mesajlar ilettikleri mecraların bütünü olmaktadır. Tanıtım, pek çok mecradan tüketicilerine seslenmektedir. Kitle iletişim araçlarının hepsinden, açık hava reklam araçlarının hepsinden, tüketicilerin organizasyonlarından, teknolojik gelişimlerden yani internet mecralarından, bu tip tasarımlarla seslenmekte ve onları yönlendirmeye çalışmaktadır. Bu anlamda pek çok türde tasarım yapmaktadır. Filmler, spotlar, cıngıllar, basılı tasarım çeşitleri, açık hava çeşitlerinin hepsini kullanabilmektedir. Yukarıda, firmaların bu tip mecraları kullanmasından bahsettik, aslında bunların hepsini ajanslar firmalara kullandırmaktadır. Çünkü reklamcı olan onlardır.


Reklamcı, reklam iletişiminin bütün unsurlarını, uygulandığı mecraları, tasarım biçimlerini, seslendiği hedef tüketici kitlesini, içinde yaşadığı ve ona seslendiği toplumsal yapıların hepsini bilen ve ona göre iş üreten, yaratıcı, farklı zihin yapısıyla, etkileyici fikirlerini ortaya çıkaran kişilerdir. Yani bu işin uzmanlarıdır. Uzmanları da ajanslarda çalışmaktadırlar. metin yazarları, sanat yönetmenleri, yönetmenler, yaratımcı direktörler, grafik tasarımcılar, web tasarımcıları, animasyoncular, danışmanlar v.b. bunların hepsi reklamcı olmaktadırlar. Uzmanlar, ya bir yüksek öğrenim kurumunun reklam ve halkla ilişkiler bölümlerinden mezun olmakta veya sektörün içinden yetişerek gelmektedirler. Bunların kimisi bağımsız çalışabilmektedir, fakat çoğunluğu bir tanıtım ajansında faaliyet göstermektedir. Tanıtım ajansları da, sektörün ihtiyaç duyduğu bütün uzmanları bir araya getirmiş, bölümlerini ona göre organize etmiş, kampanyaların süreçlerini planlamakta ve işi üretmektedirler.


Tanıtım ajanslarında, yukarıda saydığımız uzmanların dışında bir de, planlama birimleri, halkla ilişkiler birimleri, müşteri temsilcileri, medya planlama birimleri, piyasa araştırma (PR) birimleri bulunmaktadır. Buradaki her bölüm, çalışmaların üretiminde ve uygulanmasında katkısı bulunmaktadır. Birimlerin kimisi firmalarla görüşmeleri sağlamakta ve istediklerini, amaçlarını öğrenmektedir. Kimisi, firmaların istedikleri çalışmaların stratejik planlamasını, firmanın bütçesine göre yapmaktadır. Kimisi, çalışmaların uygulanacağı medya araçlarının tespitini yapmakta ve onların kullanılmasını sağlamaktadır. Tabi tasarımını da gene aynı ajansın içindeki yazarlar, yönetmenler ve tasarımcılar yapmaktadır. Kısaca tanıtım ve uzman, ajanslardır. Kendileri reklamcı, yaptıkları iş te reklamdır.