Promosyon, reklam sektörünün, geniş halk kitlelerine ulaşmak için kullandığı, yollardan biridir. Tanıtımların birçoğu, belirli aralıklarla, kısa süreli olarak halka mesaj iletebilmektedir. Zaman geçtikçe, verilen tanıtım unutulabilmektedir. Bu noktada, firmaların ara ara tanıtım vermesi gerekmekte, bu durum ise, firmaların bunun için, sürekli bütçe ayırmasına neden olmaktadır. Yani reklam maliyeti artmaktadır. Bu tip ürünler bu noktada, oldukça önem taşımaktadır. Firmalar senenin belirli zamanlarında, özendirme ürün üretmekte ve bunu, ücretsiz halka dağıtmaktadır. İnsanların uzun süre kullanabilecekleri, ihtiyaç duydukları, kullanışlı ürünleri tasarlamaktadır. Üretilen özendirme ürünün, uzun süre kullanılabilmesi, firmalar için oldukça büyük önem taşımaktadır. O yüzden, ürettiği promosyon ürününü seçerken, en çok buna dikkat etmektedirler. Ürün üzerine, kendi ismini, logosunu, eğer ürün üzeri müsaitse, ürün ve hizmet özelliklerini, kendi iletişim ve adres bilgilerini koymaktadır. Promosyon ürünleri deyince aklımıza neler gelmektedir. Yani bugüne kadar gördüğümüz nelerdir; kalem, ajanda, masaüstü takvim, duvar takvimleri, kalem kutusu, bardak, masa setleri, küp kağıt, anahtarlık, süs malzemesi v.s. en çok kullanılanlarıdır. Bu örneklerde görüldüğü gibi, insanların en çok ve en uzun süre kullanabildiği ürünlerdir bunlar. Firmalar özendirme ürünlerini, uzun süre hatırlanmak, bilindik isim olmak, yani kullanan insanların, firma ve ürünlerine yakın hissetmelerini sağlamak, adına bunları yapmaktadır. Ayrıca insanların, duygu ve algılarını bu şekilde yönlendirerek, firmalar markalaşma yolunu da açmış olmaktadırlar. Bu yolda mesafe kat etmektedirler. Promosyon ürünlerinin, reklam için kullanılması, hem kullanıcılarının, hem de kullanıcı çevresinin algı ve zihnine hitap edebilmektedir. İnsanlar, belirli bir ürün veya hizmeti aradıklarında, akıllarına ilk gelen firma veya kuruluşu aramaktadır. En çok bildiği firma ürünü, onların içlerinin rahat olmasına, yani güven duymalarına hizmet etmektedir. Bunların dışında, firmalar özendirme ürünlerinin, dikkat çekici, çarpıcı olmasına özen gösterirler. Ürüne bir kez bakan insanın, aklında kalmasını isterler. Bu yüzden, ürün tasarımı, yukarıda sözünü ettiğimiz getiriler kadar önemli olabilmektedir. Bu noktada, hem ülkemizde, hem de dünya çapında yapılan, promosyon ürünlerinden bir tanesini örnek verebiliriz. Pirelli markasının, duvar takvimleri, birçoğumuzun bildiği bir takvimdir. Bu takvimi, hepimizin bilmesi, hatırlaması üretici firmanın amacıydı zaten. Pirelli bunu nasıl başardı. Takvimin dikkat çekerek, hafızalara kazınmasını sağlayan, ne tür imajlar kullandı. Ne kadar alana dağıtım yaptı. Bunlar ve yukarıda bahsettiğimiz özelliklerin hepsi, özendirmenin, firmalar için, reklamda ki önemini anlatabilmektedir. Özendirme, gerek kullanışlı yapısıyla, gerek çarpıcı olmasıyla, firmaların daha uzun süre hatırlanmalarına, marka isimlerinin özümsenmesine olanak tanımakta ve markalaşma yolunda, mesafe almalarına, yardımcı olmaktadır.

Arşiv

Etiketler