Oyunculuk ve reklam ajansları, sektörün sinema, tanıtım filmi, dizi, klip v.b. gibi yapımlarda kullanılan oyuncu seçimini ve teminini sağlama konusunda uzmanlaşmış ve bu alanda faaliyet gösteren ajanslardır. Kendilerine başvuru yoluyla veya kendilerinin keşfettiği insanların bu alandaki yeteneklerinin, yukarıdaki mecralarda kullanılıp kullanılamayacağını tespit eden ve bu tip yapımlardan herhangi birinin talebi halinde, onlara oyuncu temin eden kurumlardır. Oyunculuk ve reklam ajansları, bu tip teminleri yaparken bu alanda uzmanlaşmış ekipler kullanmaktadır. Temin işini yaptıkları meslekler; Manken, fotomodel, oyuncu, hostes, Host, Prova Mankeni, Dj, Sanatçı v.b.’lerden oluşmaktadır. Vasıfları olan kişileri bulur ve kendi veri bankasına ekler. Oyunculuk ve reklam ajansları, kendi bünyelerine ekledikleri, çeşitli yapımlarda kullanılabilecek özelliklere sahip insanların tanıtımlarını, kendileri de hedef kitlesine yapmakta ve diğer mecralarda kullanmaktadır. Oyuncuların tanıtımlarını kendi web sitesi aracılığıyla, sanal ortamlarda, gazete ilanlarında veya ilgili hedef kitlesi ile birebir görüşerek yapmaktadır. Bünyesindeki oyuncuların özelliklerini, geçmiş deneyimlerini, yetenek özelliklerini, yaşlarını, cinsiyetlerini, rol alabilecekleri alanları tespit ederek tanıtımını yaparlar. Oyuncuları bünyelerine alırlarken; aralarındaki hukuk’un nasıl işleyeceğine dair sözleşme yaparlar. Bu sözleşme, olası herhangi bir sorunda yasal düzenlemelere başvurulabilmesi için yapılmaktadır. Bu alanda faaliyet gösteren oyunculuk ve reklam ajansları da diğer ajanslar gibi yaratıcı, etkileyici çalışmalar yapmak durumundadır. Kendi aralarında ki rekabet ortamında, bünyelerindeki oyuncuların tercih edilmesini, kullanılmasını sağlamaya çalışırlar. Bunun için, bünyelerine kattıkları yetenek ve belirli özelliklere sahip oyuncuların, piyasada zaten bulunan oyunculardan farklı yönlerinin olmasına dikkat ederek, bu farklı yönlerini de ortaya çıkarırlar. Özellikle oyuncularının farklı özelliklerine vurgu yaparak tanıtım yaparlar. Örneğin hem çok iyi bir oyuncudur hem de farklı bir yüz yapısına sahiptir, hem komiktir hem de karizmatiktir, hem kültür düzeyi yüksektir hem de etkileyici bir ses tonuna sahiptir v.b. oyuncu ajansları bu tip özellikleri çok iyi seçmek durumundadır. Bu alanda faaliyet gösteren ajanslar, oyuncu ve yapım firması arasında aracıdırlar. Aracılıkları hem oyuncu temini, hem iki firma arasında ki maliyet anlaşmaları için geçerlidir. Oyuncularını kullanmak isteyen firmalarla ücret konusunda pazarlık yaparak komisyon alırlar. Bir prodüksiyon firmasının çekeceği sinema filmi için oyuncu arayışına girmesi, oldukça zor olabilmektedir. Hem film çalışmaları hem de oyuncu arayışı, yapılacak işin daha uzun süre sonra yapılmasına neden olur. Reklamcıların farkı biraz da bu noktadadır. Onlar çarpıcılık, farklılık, etkileyicilik özelliklerini daha çabuk fark ederler. Ayrıca toplumun çeşitli yapıları konusunda uzmanlaşmış oldukları için, yapım firmaları oyuncu seçimi ve teminini onlara bırakmış durumdadır.

Arşiv

Etiketler