Marka dendiği zaman birçok kişinin aklına, ilgili firmanın kullandığı, şekil, harf, simge yani amblem gelmektedir. Oysaki marka tek başına bu değildir. Simge veya amblem; Ürünün kaliteli, sağlıklı, kullanışlı, dayanıklı, insanların gözünde prestijli oluşu v.b. gibi özellikleri simgeleyen bir göstergedir. Bunlar bir ürünün marka olması için, onu, diğerlerinden ayırt eden farklılığa ve kişiliğe sahip özellikler bütünüdür. Günümüzde markalaşma süreci tanıtımla mümkün olabilmektedir. Reklam sektörü, ürünün bu özelliklerini kullanarak, marka mertebesine taşıyan itici güçtür. Yani üretici ile tüketici arasında ki iletişimi sağlayan aracıdır. Reklam, firmaların ürün ve hizmetlerini, marka yapmak için kullandığı pazarlama tekniğidir. Firmalar, ürünlerinin piyasada yer bulması, sürekliliğinin sağlanması, her kesime hitap edebilir olması için çalışırlar. İster görsel, algısal, işitsel ister yazılı olsun tanıtımlarını, tanıtım araçlarını kullanarak yaparlar. Tasarımlarda, firmanın ürün ve hizmetlerini temsilen kullandığı simge göz önünde tutulur. İnsanların akıllarında kalabileceği, tercihlerinin arasına ekleyebilecekleri, uzun süre kullanabilecekleri şekilde tasarlanır. Günümüzde markanın tanıtım olmadan var olması ve yaşamını sürdürmesi neredeyse olanaksız hale gelmiştir. Eski pazarlama tekniklerini çoktan geride bırakmış durumdadır reklam. Tüketici toplumu gittikçe bilinçlenmeye başlamıştır. Artık neyi nasıl kullanması gerektiğini, hangi kalitenin işini görebileceğini, kalite dediği markanın hangi özelliklere sahip olması gerektiğinin bilincindedir. Böylesi bir durumda marka kişilik kazanmaya arayışını her geçen gün daha farklı tekniklerle denemeye devam etmektedir. Her bulgusunu, her yeniliğini tanıtım araçlarını kullanarak hedef kitlesine ulaştırabilmekte ve onlarla olan diyalogunu bunlarla sağlayabilmektedirler. Markalar genellikle hangi reklam araçlarını kullanmaktadır diye soru sorduğumuzda alınacak cevapların en başında, bütün algılarımıza hitap eden televizyon gelmektedir. Diğerleri daha sonra gelmekte veya firmaların tanıtım yatırımlarına bağlı olarak hepsi birlikte kullanılmaktadır. Firmaların reklama ayırdığı bütçeye bağlı olarak televizyon mecralarının daha fazla kullanıldığını yukarıda belirtmiştik bunların dışında, gazete, dergi, katalog, el ilanları, insert gibi baskılı araçları, ayrıca açık hava kapsamına giren; bina giydirme, araç giydirme, billboard, silindir kule, outdoor tv, megalight gibi araçları kullanabilmektedirler.

Arşiv

Etiketler