Dizi oyunculuğu son zamanlarda reklam sektörü için oldukça önemli bir rol oynamaktadır. Toplum tarafından beğenilen ve geniş izleyici kitlesine sahip olan dizilerde, rol alan oyuncular, tanıtım için bulunmaz bir malzeme olmaktadır. Dizilerde rol alıp, ön plana çıkan oyuncular, geniş halk yığınlarının sempatisini kazanmaktadır. İnsanlar, onlara karşı yakınlık duymaya başlamaktadırlar. Bu tip oyuncular, geniş halk yığınları tarafından, saç biçimleri, giyim tarzları, kullandıkları eşyalar, davranış kalıpları da dâhil örnek alınabilmektedir. İnsanların yaşam standartları elvermediği halde, onlar gibi yaşamakta, onların kullandıkları her şeyi edinmek için çaba göstermektedirler. Ayrıca her evin, her ailenin sevilen bir bireyi kadar itibar görebilmektedir. İnsanlar onların kullandıkları ürün ve hizmetleri kullanarak, kendilerini onlarla özdeşleştirmekte, kendilerini onlarmış gibi hissetmektedirler. Reklam sektörü zaten bu tip aracıları bulmak için çaba sarf etmektedir. Bütün yaratıcılıklarını, bütün araştırmalarını halkın sevgisini, saygısını, kendini yakın hissedebileceği aracıları bulmak adına kullanmaktadırlar. Ajansların ürettiği karakterler, kullandıkları yazı tipleri, resimler, imajlar geniş halk yığınları tarafından kabul görsün diye dikkatle üretilmektedir. Şu durumda dizi oyuncuları, reklam sektörünün çaba harcamadan eline geçen, aradığı bütün özelliklere sahip, tanıtım aracı olarak ortaya çıkmaktadır. Sektör araştırmalarında veya deneyimlerinde bu durumu zaten ortaya çıkarabilmişlerdir. Reklamın arayıp ta bulamadığı özellikleri taşıyan bu tip oyuncular, sektör tarafından sıkça kullanılmaktadır. Mesajları iletmek için, ilgili ürün ve hizmetlerin piyasada tanınmasını sağlamak için aracılık görevini üstlenebilmektedirler. Dizi oyuncuları markalaşma yolunda da, ürün ve hizmetleri kullanırmış gibi tanıtımlarda boy göstermekte ve bu noktada yol kat edilmesini sağlayabilmektedirler. İnsanlar bu tip oyuncuları örnek aldığı için, aynı ürün ve hizmetleri kullanmaya çalışmakta ve hatırlamaktadır. Bu durum hem firmanın, hem de ajansın işini oldukça kolaylaştırmaktadır. Tanınmış yüzler, bilinen karakterler, sevilen oyuncular tanıtım mesajlarının, geniş halk yığınları tarafından çok daha çabuk kabul edilmesini sağlayıp, çok daha çarpıcı nitelikte verebilmektedir. Ülkemizde yapılan ve oldukça revaçta olan çalışmalardan bir tanesini örnek vermek gerekirse; Türk Telekom’un yaptırdığı kampanyalarda hedef kitlesine, en kısa yoldan ulaşabilmek için ünlü stand up ustası Cem Yılmaz’ı kullanmaktadır. Toplumun her kesimi tarafından kabul görmüş, sevilen sanatçının tanıtım mesajları, Türk Telekom firmasına zaman kazanımı, doğrudan iletim, etkili ve çarpıcı reklam kazandırmış, hedef kitlesine ulaşmasını sağlamıştır. Bugün bu firmanın tanıtımları halen televizyonlarda gösterilmektedir. Ünlü sanatçı Cem Yılmaz’ın topluma ilettiği her mesaj, doğrudan hedef kitle ile buluşabilmiştir.

Arşiv

Etiketler