Günümüzde pek çok alanda reklam uygulamaları yapılmaktadır. televizyon, sinema, radyo reklamları hariç, diğer alanlarda kullanılan bütün tanıtım biçimleri, reklam uygulamaları adı altında geçebilir. Ama genellikle bu tanımlama, açık hava reklam araçlarının kullanılma biçimini ve yerlerini daha çok kapsamaktadır. açık hava reklam araçları, bina giydirmeleri, araç giydirmeleri, megalight, silindir kule, tabelalar, levhalar, dubalar, duvar reklamları, durak reklamları v.b. olmaktadır. bunların kullanılma biçimi ve seçilen yerler reklam uygulamasıdır. Bunların dışında ayrıca, internet ortamında reklam uygulamaları, iç mekan reklam uygulamaları da bu kapsama girmektedir. Reklam veren firmalar bazen, geniş kapsamlı bir reklam kampanyasına ihtiyaç duymaktadırlar. Reklam kampanyasına ayrılan bütçeye ve reklam veren firmanın hedeflerine bağlı olarak, görsel-işitsel-algısal reklam alanına reklam tasarımı hazırlanabilmektedir. Bu alanda televizyon reklam filmi, animasyon reklam filmi, spotlar hazırlanmakta ve kullanılmaktadır. Aynı kampanya dahilinde, açık hava reklam uygulamaları da yapılabilir. Yani billboard, araç giydirme, durak tasarımları v.s. tamamen reklam ajansının stratejik planlamasına bağlı olarak kullanılabilir. Reklam ajansı, reklam kampanyasının planlamasını yapmadan önce, araştırma yapmıştır. Bu araştırmalar, reklam ajansının hazırlayacağı reklam tasarımlarını nerede, nereye, hangi araçların kullanımıyla tüketicilerin ilgisine sunacağını ortaya çıkarmıştır. Reklam kampanyasının başarılı olması için stratejik planlama yapmaktadırlar. Bir billboard örneğinde; neredeki billboard aracı kullanılırsa, daha çok tüketicinin ilgisini çeker. Veya hangi duvara, reklam tasarımı uygulanırsa, daha çarpıcı olur. Bu ve buna benzer sorular, kampanyanın bütün reklam türlerinde sorulur ve ona göre reklam uygulamaları yapılır. Örneğin bir firmanın reklam kampanyasının bir bölümünü AVM reklamları oluşturmaktadır. Bu noktada reklam ajansı, iç mekan reklam tasarımlarını hazırlayacaktır. Avm’nin hangi yerlerinde, hangi reklam aracı, hangi görünümde bu tasarımlar kullanılacaktır? Bu noktada, AVM’nin yürüyen merdivenlerinin duvarlarına?, iç taraftaki kolonların en çok görünen yüzeyine, veya orta yere koyacakları bir Stant tasarımı, veya uygun bir yerinde reklam levhaları, veya reklam aynaları?. İşte bu soruların cevapları reklam uygulamalarıdır. Açık hava reklam araçlarının bir bölümü için, yapılan reklam uygulamalarının nasıl ve ne şekilde yapılacağını, o bölgenin idari birimleri planlamaktadır ayrıca. Örneğin belediyeler, billboard’ların, afişlerin, duvarların yerini belirlemiştir. Reklam ajansları, bunları kullanmak istediklerinde, ilgili belediyelerden izin almaktadırlar. Belediyeler bunların büyüklük ve biçimine bile karar verebilmektedir. İnternet ortamında, banner reklamları mı?, gömülü linkler mi?, arama motoru reklamları mı? Bunlar belirlendiğinde, reklam ajansının reklam uygulamaları ortaya çıkmaktadır. Diğer bütün alanlar için aynı şey geçerlidir. Reklamın uygulanma biçimi, yeri ve niteliği olmaktadır.

Arşiv

Etiketler