Global pazarların gelişimiyle beraber, firmaların çokluğu, bunların ürettikleri mal ve hizmetlerin inanılmaz artışı, reklam sektörünün, tüketicilerin bulunduğu her alanı kullanmasını beraberinde getirmiştir. Çünkü reklam tanıtımlarının bu kadar fazlalaşması, insanların ilgisini dağıtmaktadır. Reklam sektörü bu noktada, insanların ilgisini çekebilmek için, farklı yolları denemeye başlamıştır. Reklam tanıtımlarının okunabilmesi ve etkili olabilmesini sağlamak amacıyla, internet reklam mecralarını daha sık kullanmaya başlamıştır. Normalde internet ortamında kullanılan reklam türleri olan; banner reklamları, arama motoru pazarlama, akıllı linkler, sosyal medya pazarlama teknikleri, online PR, e-posta ile pazarlama ve satış ortaklıklarıdır. Fakat yukarıda da bahsettiğimiz gibi, insanların tanıtım çokluğundan kaynaklı, dağılan ilgisini yeniden toplayabilmek için, bunlardan iki tanesini paralı olarak kullandırmaktadır. Yani reklam veren firmalar, tıklayıp okunan reklam için, tüketiciye cüzi miktarda para ödemektedir. Bu şekilde tanıtımları okutturan, internet reklamlarından biri; online PR’dır. Bu aslında reklam için piyasa analizleri yapmak üzere yapılmaktadır. Fakat kimi anketler, marka geçmişini ve toplumdaki yerini anlayabilmek için, marka tanıtımını yapmaktadır. Bu noktada doldurulan her anket için, tüketiciye cüzi bir para ödemektedir. Markanın adını gösteren, onunla ilgili düşünceleri ve eğilimleri öğrenmeye çalışan bu tip anketler, aynı zamanda etkili bir şekilde o markanın reklamını da yapabilmektedir. Çünkü anketi dolduran tüketici, sorulan soruları cevaplarken zihnini zorlamaktadır. Bu zorlama yüzünden, markayı hatırlamaktadır. Bunların dışında e-posta ile reklam, potansiyel tüketicilerin kişisel mail adreslerine gönderilmektedir. Bunları yapan sitelere üye olunması halinde, bu tip mailler gönderilmekte ve tıklanıp okunduğunda veya görüldüğünde, puan, para, veya alışveriş yaptırmaktadır. Gönderilen reklamların sıklığı, okunma sıklığıyla beraber belli bir miktara geldiğinde ödeme yapmaktadırlar. Tüketiciler bu işten para kazanabildikleri için, bunları tıklayabilmekte ve izlemeye devam edebilmektedirler. Bu şekilde yapılan reklam tanıtımlarının tıklanıp görülmesi, her tıklamada kazandıkları paranın miktarına göre zihinlerinde yer edine bilmektedir. Bu tip reklam tanıtımları, tüketicilerin bulundukları her mekandan yapılabilmektedir. Boş zamanlarında her hangi bir yerden internete bağlanması sonucu, evde bulunurken, işyerlerinden v.b. yapılabildiği için, insanlar bu alanı kullanmaktadırlar. Bu yöntem, tüketicilerin dağılan ilgisini reklama çekebilmek için, reklam sektörünün yaratıcılığıyla bulunmuş bir yöntemdir. Reklam sektörü internet ortamının kullanım sıklığını ve kolaylığını gördüğü zamandan bu yana, bütün yaratıcılığını bu alana doğru yönlendirmiş bulunmaktadır.

Arşiv

Etiketler