Ülkemizde yeni yeni reklam tasarımı ve iletişimiyle ilgili bölümler, üniversitelerde açılmaktadır. Hem kendi ülkemizde hem de dünyada, gün geçtikçe gelişen reklam sektörü, iş kapasitesi bakımından, yetenekli ve donanımlı iş gücüne ihtiyaç duymaktadır. Bu açıkların kapatılabilmesi açısından, iletişim teknolojileri ve uluslararsı pazardaki değişimleri, dönüşümleri izleyen, yönlendiren, oluşan toplumsal değişimleri sağlıklı değerlendiren, insanları yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu bölümlere giren öğrencilerin kendi yetenekleri, tercihleri yönünde reklam sektöründe ki mesleklerini, uzman olarak sürdürmelerini sağlamaktadır. Bu bölümlerin ortak dersleri, Müşteri Temsilciliği, Yaratıcı Üretim, Tasarım ve Dizayn, Teknik Üretim olmaktadır. Üniversitelerin her biri, bu anlamda kendi vizyonlarına uygun olarak, bu bölümleri yönlendirmektedir. Buralardaki öğrencilere, pratiğin ve teorinin birlikteliğini anlatan yaklaşımlarla dersler verilmekte ve teorilere uygulama alanı yaratmaktadır. Öğrencilerin araştırma ve problem çözme yeteneklerini geliştirmeye çalışmaktadırlar. Üniversitelerin reklam tasarım ve iletişimi bölümleri, yaratıcı, analitik düşünce yapısı çerçevesinde düşünmelerini ve üretmelerini sağlamaktadır. Bu anlamda, pazarlama ve tüm iletişim alanlarına ilgi duyan, proje üretmek ve uygulamaya meraklı, yeniliklere açık, yaratıcı, sektörel ihtiyaçları tanıyan ve iletişim kuran kişilere hitap etmektedirler. Son zamanlarda, üniversiteye hazırlık yapan öğrencilerin bu bölüme olan ilgisi artmaktadır. Reklamcılık sektörünün gelişimi, sinema sektörüne de etki etmiştir. Bu alanda uzmanlaşmış insanların, yaratıcılık konusundaki bakış açıları, pek çok yeniliği gündeme taşımalarına neden olmuştur. Bu yenilikler, özellikle sinema sektörüne, başarılı yönetmenleri, başarılı senaristleri kazandırmıştır. Güçlü ve etkileyici yapımların ortaya çıkması, dikkatlerin reklam sektörünün gelişiminde toplanmasına neden olmuş, öğrencilerin bu farklı ve heyecanlı sektöre olan ilgilerinin oluşmasını ve artmasını sağlamıştır. Bu bölümü açan üniversiteler; Yeditepe Üniversitesi, Kadir Has Üniversitesi, Arel Üniversitesi, İstanbul Kültür Üniversitesi, Anadolu Üniversitesi, Ege Üniversitesi, Kocaeli Üniversitesi, İstanbul Bilgi Üniversitesi v.b. olmaktadır. Bu üniversitelerin açtıkları bölümlerde okuyan öğrencilerin kimisi burslu kimisi normal okumaktadır. Genellikle hepsi, sözel bölümden öğrenci kabul etmektedir. Kimi üniversiteler 5 kişilik kontenjan açmışken, 110 kişilik kontenjanla bu eğitimi veren üniversiteler de bunların arasındadır. Bu üniversitelerden, Bahçeşehir Üniversitesi en düşük taban puan 237,431 ile öğrenci alabilirken, aynı üniversitenin Burslu öğrencileri kabul ettiği bölüm, en yüksek taban puan yani 349,074 puanla almaktadır. Diğer üniversitelerin taban ve tavan puanları bu rakamlar arasında değişmektedir. İlerleyen zamanlarda, reklamcılık sektörünün en güçlü sektörlerden biri olacağına yönelik göstergeler gittikçe artmaktadır.