Günümüzde reklam, tanıtımlarını pek çok mecrada yapabilmektedir. Reklam sektörünün gelişimiyle beraber artan firmaların mal ve hizmetlerinin hepsi, tanıtıma ihtiyaç duymaktadır. Kimi firma Pazar payını arttırabilmek için, kimi firma benzer mal ve hizmet üreten diğer firmalarla rekabet edebilmek için, kimisi de marka haline gelebilmek için, reklam tanıtımlarına başvurmaktadır. Onlarca ürün bilgisi, onlarca yönlendirme mesajları günümüz insanının karşı karşıya kaldığı durumdur. Böyle bir ortamda, firmaları amaçladıkları noktalara getirmek için, reklam sektörü yaratıcılık alanını genişletmeye, her geçen gün yenilik ve farklılık arayışlarını hızlandırmaktadır. Bu noktada, potansiyel tüketici konumundaki her insanın bulunduğu alanı, kullanabilme arayışı sürmektedir. Alanları kullanabilme açısından geldiği nokta ise, neredeyse tüketicinin bulunduğu her alanı kullanır olmuştur. Potansiyel tüketicilerle, kitle iletişim araçları vasıtasıyla iletişim kurmakta olan reklam, alanları sınıflandırmıştır. Görsel-işitsel-algısal duyulara hitap eden; televizyon, sinema, internet mecralarını, reklam filmleri, animasyon filmleri, cıngıl, reklam spotlarıyla kullanmaktadır. Görsel-algısal duyulara hitap eden, baskılı mecraları yani; gazete, dergi, insert, el ilanı, broşürleri; etkileyici, çarpıcı görsel, imaj, resim, fotoğraf, sloganlarla harmanlanmış tasarım konseptleriyle kullanmaktadır. Özendirme ürün üretip, onlara uygun tasarımlarla seslenmektedir. Bunların dışında. Açık hava reklam araçlarını da kullanmaktadır. Açık hava reklam araçları, potansiyel tüketicilerin, dışarıdaki yaşamlarına hitap etmektedir. Hareket halindeyken, beklerken, yürürken, sosyal faaliyetlerde bulunurken karşılarına bir cadde üzerinde, metroda, AVM önlerinde v.b. alanlarda bir konsept halinde çıkmaktadır. Açık hava reklamları; bina giydirmelerinde, araç giydirmelerinde, billboardlarla, afişlerle, tabelalarla, megalight araçlarıyla, levhalar, dubalar, aynalar, duraklar, duvarlarla tüketicilere seslenmektedir. Görüldüğü gibi tabela açık hava reklam araçlarından biri olmaktadır. Reklam tabelaları, firmaların önlerinde, sokaklarında ve firmanın bulunduğu yakın bölgelerin, belirli yerlerinde kullanılabilmektedir. Bazı reklam tabelaları, karayolları üzerinde, uzak mesafelerde konulabilmektedir. En yaygın kullanımı ise, firma önlerinde olup, firmanın ismini ve şirket faaliyet alanını gösterenleridir. Bunları üretenler de reklam ajansı olmaktadır. Tabela üretimi yapan ajanslar hem tasarımını yapmakta hem de üretimini yapıp, ilgili yerlere monte etmektedirler. Reklam tabelalarının birbirinden farklı çeşitleri ve şekilleri vardır. Tabelalarda da tasarım bulunmakta ve insanların ilgisini çekmeye çalışmaktadır. Reklam tabelaları; kabartma harf tabela, İç-Dış yönlendirmeli, vinil germe tabela, krom harf tabela, paslanmaz kutu harf tabela, gravür tabela, pleksi tabela, v.s. diye devam eden çeşitlerde ve şekillerde bulunabilmektedir. Bunların kullanım biçimleri, kullanılacakları alana göre değişirken, büyüklükleri de ona göre değişmektedir. Gündüz ve gece durumuna bağlı olarak, ışıklı veya ışıksız olarak üretimi yapılmaktadır.

Arşiv

Etiketler