Reklam sunumu yani tanıtımı, zaten kendisini anlatan sözcüklerdir. Reklam tanıtımdır, yani sunumdur. Reklam neyi tanıtır veya sunar? Firmaların ürettikleri ürün ve hizmeti, hedef kitlelere tanıtır veya sunar. Normalde bu işleve sahip olan reklam, pazarlama iletişiminin bir öğesi olmasından kaynaklı, bütün tanıtımları, satış amaçlıdır. Veya firmanın markalaşma yoluna hizmet etmek amacını taşımaktadır veya yeni üretilen bir ürünün pazarlanabilmesi için, ihtiyaç yaratmayı amaçlamaktadır. Ayrıca firmanın bulunduğu pazarda, benzer ürün ve hizmet üreten firmalarla, rekabet etmeyi amaçlamış olabilmektedir. Reklam sunumlarını veya tanıtımlarını, kitle iletişim araçlarını kullanarak, hedef kitlesine yapar. Tanıtımları, reklam filmi, cıngıl, animasyon, çizgi animasyon, normal kısa reklam filmleriyle yaparak, hedef kitlenin görsel-işitsel-algısal duyularına hitap eder. Bunları da kitle iletişim araçları olan; sinema, televizyon, radyo, internet aracılığıyla yayınlayarak yapar. Diğer bir tanıtım yaptığı alan ise, görsel-algısal duyulara hitap eden, baskılı reklam mecralarıdır. Bunlar da gazete, dergi, katalog, insert, el ilanı, broşürlerdir. Bunları da, açık hava reklam araçları takip eder; bina giydirme, araç giydirme, duvar ve durak tasarımları, silindir kule, megalight, outdoor tv, afişler, levhalar, reklam panoları v.s. Reklam sunumlarını yani tanıtımlarını, organizasyonlarla da yapabilmektedir. Organizasyonların, sandalye giydirmeleri, masa örtüleri, organizasyonun davetiyeleri, afişleri, billboard’larına yaparak görevini yerine getirir. Reklamın sunum yaptığı yollardan biri de, promosyon ürünleri olabilmektedir. Firmaların kendini, ürün ve hizmetlerini tanıtmak için, insanların uzun süre kullanabileceği ürünleri, ücretsiz dağıttığı, bu ürünlerin üzerinden sunum yapmaktadır. Bunlar da; masa takvimleri, masa takımları, duvar takvimleri, defterler, kalemler, çakmaklar, anahtarlıklar, ajandalar olmaktadırlar. Reklam sunumlarının en belirgin özellikleri ise; yaratıcılık, etkileyicilik, farklılık, çarpıcılık öğelerini kullanmalarıdır. Firmaların hedefledikleri noktalara gelmeleri için, bütün yaratıcılıklarını kullanarak, hedef kitleleri ona doğru yönlendirmeye çalışmaktadırlar. Bunu yapabilmek için bazen, halk arasında isim yapmış, izlenen, örnek alınan veya çok okunan bir mizah çizerini kullanır, bazen bu vasıflara sahip bir oyuncunun, ilgili reklam mesajını vermesini sağlayarak, mesajlarını hedef kitlelere sunar. Reklam, sunumlarını, insanın bulunduğu her mecrada yapmaya ve insanları belirlenmiş hedefleri doğrultusunda etkilemeye çalışmaktadır. Hedef kitlenin sevdiği, ilgilendiği, kendisinde olmasını istediği, gelecekte ulaşmak istediği bütün özellikleri kullanarak, sunumunu yaptığı ürün ve hizmetle veya firmayla özdeşleştirerek yapmaktadır.

Arşiv

Etiketler