Reklam sektöründe, birbirinden farklı faaliyet alanında çalışan reklam şirketleri bulunmaktadır. Bunların en başta geleni reklam ajanslarıdır. Reklam ajansları, bir şirketin reklam kampanyasını, başından sonuna kadar planlayıp yürütebilen en geniş kapasiteye sahip kuruluşlar olmaktadırlar. Reklam ajanslarında, halkla ilişkiler, medya planlama, kreatif tasarım ekipleri, reklam yazarları, uygulamacılar, sanat direktörleri, editörler v.b. bulunmaktadır. Bir reklam kampanyası şu süreçleri kapsamaktadır; Reklam için toplum analizi, reklam veren firmanın geçmiş reklam kampanyalarının araştırılması, reklam veren firmanın reklam yatırımı, yani bütçenin belirlenmesi, medyanın planlanma süreci, reklam tasarımlarının hazırlanması ve uygulanması, reklam kampanya bitiminde toplum analizi gibi sıralamalarla yapılan reklam kampanyasının bütün bu süreçlerini reklam ajansları takip etmektedirler. Reklam ajansları da birbirinden farklı olabilmektedir. Yukarıda faaliyet alanından bahsettiğimiz normal reklam ajanslarıdır. Bir de dijital reklam ajansları bulunmaktadır. Bunlar bir reklam kampanyasının bir bölümünü, özellikle internet ve mobil uygulamalar kısmını üstlenebilmektedirler. Reklam kampanyasının diğer bölümleride, tabela, billboard, bina giydirme, araç giydirme, reklam levhaları, reklam panoları, duvar ve durak tasarımları, iç mekan baskıları gibi reklam mecralarında, hem tasarım yapmakta hem de bu araçların bazılarını üretmektedir. Burada çalışan her bir reklam ajansı, yukarıdaki araçların bir bölümünü faaliyet alanına eklemiş olabilmektedir. Yani bir bölümünü yapabilmekte bir bölümüne ise girmemektedir. Reklam promosyon ajansları da, reklam sektörüne hizmet etmektedir. Firmaların uzun süreli reklam olarak tasarladığı veya seçtiği, insanların günlük yaşamlarında kullanabileceği bazı ürünlerin, tasarımını ve üretimini yapabilmektedirler. Yapılan en yaygın promosyon ürünleri arasında, defter, ajanda, takvim, masa takvimi, duvar takvimi, masa takımları, çakmak, anahtarlık v.b. olmaktadır. promosyon firmaları bu şekilde reklam sektörünün bir ayağını yürütmektedir. Bunların dışında bir de, organizasyon firmaları bulunmaktadır. Bunlar da seminer, panel, sempozyum, fuarlar, doğum günü, açılış kokteylleri düzenleyerek, reklam almakta ve bu organizasyonlarda kullandırmaktadır. Yani bu firmalar da reklam sektörünün organizasyon alanında ki ayağında faaliyet göstermektedir. Reklam sektörüne hizmet eden firmalardan olan yapım firmaları da, reklam ajanslarına hem cast hizmeti sunmakta hem de reklam filmlerinin çekimini yapmaktadırlar. Bu noktada, bunlar da reklam sektöründe faaliyet gösteren diğer ajanslar kadar önem taşımaktadır.

Arşiv

Etiketler