29 yaşındaki Tabatha Bundeen, ABD'de yaşayan ve hayatını garsonluk yaparak kazanan bir kadın. Daha doğrusu, cüce kedisi kendisini milyoner yapana kadar öyleydi.

2012 Eylül'ünde, Bundeen'in erkek kardeşi cüce kedilerinin bir fotoğrafını çekip Reddit'e yüklüyor. Esas adı Tardar Sauce (Tartar Sosu) olan kedi, mutsuz, nefret dolu, karamsar, huysuz ve aksi olmayı çağrıştıran bir yüz ifadesine sahip. Fotoğrafı yüklendikten kısa süre sonra fotoğrafları viral hale gelen kedi, CNBC ve BuzzFeed'de de görülmeye başlıyor. Fotoğraflar, 2 gün içinde Imgur adlı sosyal paylaşım sitesinde 1 milyon görüntülenme sayısına ulaşıyor.

Fotoğrafı yayınlandıktan sonra kediyi reklamında, kitap kapaklarında, billboardlarda, ürünlerinde ve başka birçok mecrada kullanmak isteyenlerden sayısız telefon alan Bundeen, geçtiğimiz 2 yıl içinde milyoner oldu ve artık garsonluk yapmıyor.

Dünyanın Grumpy Cat (Huysuz Kedi) olarak bildiği kedinin YouTube sayfası 16 milyondan fazla görüntülendi. Huysuz Kedi'nin Ocak 2015 itibariyle Twitter'da 264.000 ve Instagram'da da 533.000 takipçisi var. Kedi ayrıca Friskies isimli kedi maması markasının reklam yüzü. "Karşı konulmaz çatık kaşlara" sahip olan Huysuz Kedi, The Wall Street Journal ve New York Magazine'in birinci sayfalarında da yer aldı ve artık logosu Huysuz Kedi olan Grumppuccino adlı bir buzlu kahve markası var. Unutmadan ekleyelim: Kedinin bir filmi, bir kitabı ve bir de menajeri var.

 

\"\"  

\"\"

 

Huysuz Kedi fenomeni, pazarlama ve reklam dünyası için 3 açıdan önemli:

1- Viral reklamlar, videolar veya fotoğraflar her zaman bir markaya maddi kazanç ve artan satış olarak geri dönmeyebiliyor ve örneğin bir viral video reklam, çok paylaşıldığıyla kalabiliyor. Buradaki ticari başarının kaynağı, kedinin farklılığı ve orijinalliği.

Bu durumu, reklamlarda orijinal ve farklı içeriğin insanları etkileme kapasitesine uyarlayabiliriz. Her yerde karşılaşılan görüntüler, sloganlar, sonunu ilk saniyesinden tahmin edebildiğimiz reklamların etkileme gücünü ve bunların yerine insanların daha önce hiç düşünmediği, duymadığı ve görmediği bir içeriğe sahip olan bir reklamın insanları etkileme gücünü düşünün.

2- Huysuz Kedi'yi sadece reklam dünyasına değil, hizmet ve ürün dünyasına da uyarlayabiliriz. Sadece sizin sunduğunuz bir hizmeti veya sadece sizde olan bir ürünü ne kadar eşsiz olarak sunabileceğiniz konusunda Huysuz Kedi'den çok şey öğrenebilirsiniz.

3- Huysuz Kedi, sosyal medyanın herhangi bir içeriğin hem çok hızlı yayılmasını hem de çok ciddi sayıda insana ulaşmasını nasıl sağladığının çok güçlü bir kanıtı. Bu durum üzerine de sosyal medyayı hiç kullanmayan markalar düşünmeli.

Aşağıda Huysuz Kedi'nin oynadığı iki reklam videosunu ekledik. Reklamların içeriği, hep kedinin her şeye olumsuz bakıyormuş, her şeyden nefret ediyormuş gibi algılanan yüz ifadesi üzerine kurulu. Kedi, Friskies kedi mamalarının bütün reklam kampanylarında rol alıyor.

Arşiv

Etiketler