Reklam şekilleri, kullanılan reklam mecrasının özelliklerine göre değişmektedir. Reklam, firmaların ürettikleri ürün ve hizmetlerin özelliklerini, hedef tüketicilere tanıtır. Bu anlamda reklam, iki şekilde tanıtım yapmaktadır. Birincisi; markanın kendi reklamını, ikincisinde ürün veya hizmetleri ve onların özelliklerini tanıtmaktadır. Marka reklam tanıtımları, marka bilinirliğinin ortaya çıkması ve tüketicilerin zihinlerinde, yaşamlarında yer edinmesi amacıyla yapılmaktadır. Firmaların ürün ve hizmet özelliklerinin tanıtımlarında ise; üretim yeri, üretim şekli, ürünün kalitesi, içerdiği maddeler ve faydaları, zararları, kullanım şekli, satın alınabileceği yerler, ürünün görüntüsü, ambalajı, ismi v.s. gibi bilgiler aktarılmaktadır. Yukarıda reklamın amaçlarına göre, iki veriliş şeklinden bahsettik. Bir de reklamın kullanım şekilleri bulunmaktadır. Reklamın kullanım şekilleri de, hedef kitleye ulaşmak için kullanacağı reklam mecrasına göre değişmektedir. Eğer televizyon veya sinema için kullanılacaksa, reklam filmi, cıngıl, spot şeklinde kullanılmaktadır. Eğer radyo reklamı olarak kullanılacaksa, sinema ve televizyon reklam filmlerinin sesleri ve müzikleri kullanabilmektedirler. Veya sesler ve müziklerden oluşan, yeni reklam tasarımları yapılmaktadır. Burada da reklam spotları kullanılmaktadır. Reklam tasarımları, gazeteler için tasarlanmışsa; tam sayfa, yarım sayfa, çeyrek sayfa, maktu kutu ve seri ilan şekillerinde kullanılmakta ve ona göre maliyet değişmektedir. Burada kullanılan reklam tasarımlarının, renkli veya siyah beyaz, üç renk, iki renk olmaları da maliyeti değiştirmektedir. Dergilerde kullanılan reklam şekilleri ise; ön ve arka kapak, ön ve arka kapak içleri, dergilerin uygun görülen sayfa aralarında gene tam, yarım ve çeyrek sayfa olarak kullandırılmaktadır. Diğerlerinde kullanılan reklam tasarım şekilleri, insert, billboard, afiş, megalight, silindir kule, duvar reklamı, durak reklamı, araç giydirme de kullanılan reklam, levha reklamı, tabela reklamı her ne kadar reklam mecralarının isimlerini alsalar da, burada kullanılan her isim, bir reklam şeklini de ifade etmektedir. Burada kullanılanlar, açık hava reklamları için geçerlidir. Bunların dışında, promosyon ürünleri olan; masa takımları, takvim çeşitleri, anahtarlıklar, çakmaklar, şapkalar, şekerler, ajandalar, defterler de kendilerine özgü şekillerini içermektedirler. İç mekân tasarımları, köprü afişleri de bir tür reklam şekilleridir. Yapılan reklam tasarımı internet ortamlarında kullanılacaksa; yukarıda saydığımız bütün reklam şekillerinin hepsi, internet ortamında gösterilebilmektedir. Reklam tasarımının bir görüntüsünün elde olması, buna yeterli olabilmektedir. Tabi internet reklamlarının kendilerine özgü kullandığı şekilleri de bulunmaktadır. Banner reklam, logo reklamları, animasyon reklamları, gömülü reklam, link reklam v.s. olmaktadır.

Arşiv

Etiketler