Reklam, zaten temelden beri, promosyon ürünlerini tanıtım amacıyla kullanmaktaydı. Günümüzün ekonomik pazarının canlılığı, firmaların tür ve türev yönünden çokluğu, binlerce ürün ve hizmetin pazarlanmaya ihtiyaç duyması, reklamın, yaratıcılık alanlarını zorlamaya başlamıştır. Reklam, ürün ve hizmetlerin, markaların tanıtımlarını, hedef kitlelerine ulaştırabilmek ve amaçladığı etkileri yapabilmek için, yaratıcılık özelliğini kullanarak, farklı, insanların ilgisini çekebilecek her şeyi kullanmaktadır. Her geçen gün yeni ve farklı bir reklam mecrasıyla karşı karşıya gelmeye başlayan hedef kitle, tanıtım bilgilerinin çokluğu nedeniyle yoğun ve inanılmaz bilgi akışına maruz kalmaktadır. Bu durum ise, reklamın işini oldukça zor hale getirmektedir. Bu durum, reklamın farklı olanı arayışına yönelik çabalarını arttırmasına sebep olmaktadır. Bilindiği gibi reklam, tanıtımlarını özendirme yani promosyon ürünleriyle de yapabilmektedir. İnsanların günlük yaşamlarında en çok kullandıkları, ihtiyaç duydukları, yanlarından ayıramadıkları malzemeler, promosyon ürünleri olarak üretilip, ücretsiz olarak dağıtılmaktadır. Reklam bu malzemelerin üzerinden, tanıtımlarını yapmaktadır. Şimdiye kadar en çok bilinen ve reklamın en çok kullandığı promosyon malzemeleri şunlar olmaktadır; masa takımları yani kalemlik, küp kağıtlık v.s. masa takvimleri, duvar takvimleri, defterler, ajandalar, kalemler, çakmaklar, anahtarlıklardır. Son zamanlarda, insanların giysileri üzerine de baskı yaparak, bu giysileri promosyon ürünü olarak dağıtmaktadır. Tişört baskıları ve şapka baskıları bunların örneğini teşkil etmektedir. Reklamın farklılık ve yenilik arayışı, gün geçtikçe artmakta ve zorlaşmaktadır. Bu noktada hemen her şeyi denemekte olan reklamın en yeni mecraları, reklam aynaları ve reklam şekerleri olmaktadır. Reklam aynaları, uzaktan reklam tanıtımlarını göstermekte, fakat insanların yanlarına yaklaşmaları halinde, aynaya dönüşerek dikkat çekmektedir. İnsanlar bu farklı reklam mecrasını ilgiyle incelemektedir. Zaten reklamın gerçekleştirmeye çalıştığı, insanların ilgisini bir tanıtıma odaklaması olunca, reklam aynalarını bu yönde, başarılı bir reklam mecrası haline getirmektedir. Farklı bir reklam aracı olan reklam şekerlerinde ise, reklamı yapılan ürünün, hizmetin veya markanın iletişimi için pratik bir rol üstlenmektedir. Logolu şekerler, hem insanların damağına, hem de zihinlerine iz bırakarak işini yapmaktadır. Özel kalıplar, baskılı bonbonlar farklı şekillerde reklam yapmak isteyen, firmaların tercihlerine sunulmaktadır. Bu şekerler yılbaşlarında, bayramlarda, fuarlarda, özel günlerde müşterilere veya hedef kitleye ikramlık olarak verilmektedir. Bu vesileyle, reklamı yapılan firmanın logosu marka bilinirliği açısından önem taşımakta ve kullanılmaktadır.

Arşiv

Etiketler