Reklam, firmaların ürün ve hizmetlerini tanıtmak için, kitle iletişim araçlarını kullanmaktadır. İnsanın evdeki yaşamının, kısmen de sosyal hayatının içerisinde olan, televizyon, gazete, radyo, dergi v.b. araçların yanı sıra, insanın dışarıdaki yaşamında da reklam bulunmaktadır. İnsanın sosyal yaşamında; işe giderken, gezerken, yürürken, araçlarda hareket halindeyken, toplantı ve organizasyonlara katıldığı zamanlarda, salon toplantıları yani seminer, panel, kokteyl v.b. faaliyetlerini yaparken de reklamla karşılaşmaktadır. Bu alanlarda açık hava reklam araçları devreye girmekte ve tanıtım yapmaktadır. Açık hava reklam araçları, tüketicilerin karşısına, bir bina giydirmesinde, bir durak tasarımında veya bir billboard’da çıkmaktadır. Reklam afişleri yani posterler, hem açık hava ortamlarında hem de kapalı ortamlarda tanıtım yapabilmektedir. Açık hava da, billboard’lara yerleştirilebilmektedir. Veya bir reklam levhasında veya bir reklam panosuna yerleştirilebilmektedir. Reklam posterleri, genellikle bir ürün veya hizmetle ilgili bir oluşumu, haber verir nitelikte kullanılan bir reklam aracıdır. Ürün veya hizmetle ilgili veya firmayla ilgili organizasyonları duyuran nitelikte kullanılmaktadır. Seminer, açılış kokteylleri, ürünlerle ilgili yeni başlayan bir kampanya, ürünün yeni bir özelliğini duyurmaya yönelik tasarlanmaktadırlar. Reklam posterleri organizasyonun yapılacağı salonun duvarlarına, binanın dış duvarlarına, şehir merkezlerinin kalabalık bölgelerinde ki panolara, billboard’lara, metronun iç duvarlarına veya araç duraklarının duvarlarına, asılarak uygulanmaktadır. Örneğin; bir kampanya duyurusu yapan reklam posterleri, genellikle çok fazla ayrıntıya inmeden, kampanyanın mesajını, imaj, fotoğraf, resim ve sloganları olabildiğince çarpıcı, yaratıcı, dikkat çekici bir şekilde harmanlanarak yapılan tasarımı sergiler. Burada, kampanya ile ilgili bilgiler, belirli bir düzen içerisinde, okunaklı, anlaşılır bir şekilde verilmektedir. Firmanın veya yapılan organizasyonun iletişim bilgileri yer almaktadır. Burada kullanılan ve tasarımı oluşturan öğeler de dahil olmak üzere hepsi, belirlenmiş bir düzen içerisinde, bütün oluşturabilecek şekilde hazırlanmaktadır. Reklam posterleri, hem iç mekânlarda, hem de dışarıda karşımıza çıktıkları için, kapsadığı bilgi ve görüntüleri, net, anlaşılır ve çarpıcı olarak verdikleri için, en çok okunan, görülen ve izlenen reklam tasarımı aracı olmaktadırlar. Reklam posterleri, tasarımın yapılmasından sonra, basılacağı sayıya göre ya ofsetler tarafından veya dijital reklam ajansları tarafından basılarak uygulanmaktadır. Billboardlar da uygulanacak olanlar, istenilen noktalarda bulunan billboard’ların, belirli bir zaman aralığında kiralanmasıyla kullanılmaktadır. Diğer poster uygulamaları, belediyelerin mücavir alanları dahilindeyse, belediyeler tarafından alınan bir izinle yapılabilmektedir. Temelde posterleri bilim dünyası daha fazla kullanmaktadır. Yani panel, seminer, konferans, sempozyumların duyurulmasında, daha çok tercih edilen bir araç olmaktadır. Fakat reklam sektörü de yaygın olarak kullanmakta ve kullanırken kendi araçlarına uyarlayarak tasarlamaktadır.

Arşiv

Etiketler