Reklamın amacı; firmaların bulundukları pazarda payını arttırması yani daha fazla satış miktarını yakalaması, piyasada bulunan, benzer ürün ve hizmet üreten firmalarla rekabet edebilmesi veya markalaşma yolunda ilerleyebilmesini sağlamaktır. Bu amaçlarla hareket eden reklam, firmaların pazardaki itici gücünü oluşturur. Hem ürün ve hizmetlerini tanıtarak, bunları firmaların gerçekleştirmesini sağlar, hem de tanıtım yaptığı kitlenin eğilimleri, beklentilerini firmaya bildirerek, onun kendini, kitlenin isteklerine göre yeniden yapılandırmalarını sağlar. Reklam bu tanıtımları, pek çok kitle iletişim aracını kullanarak yapmaktadır. Kitle iletişim araçlarının yanı sıra, insanın günlük hayatında, evinde, işinde, sosyal faaliyetlerinde de karşısına çıkarak, mesajlarını vermektedir. Reklam, insanların karşısına, birbirinden farklı düzenlerle oluşturulmuş tasarımlarla çıkmaktadır. Reklam filmleri, spotlar, baskılı reklam tasarımları, cıngıllar v.s. olabilmektedir. Kısaca kullandığı reklam aracının özelliklerine uygun, reklam tasarımları hazırlamaktadır. Reklam filmleri; televizyon, sinema, internet gibi mecralarda yayınlanmak üzere hazırlanmaktadır. Reklam filmleri en çok maliyete sahip tasarımlardır. Firmalar, reklam filmi için, reklam ajanslarıyla görüşmektedir. Reklam ajansı ile beraber, reklam filmine karar veren firma, kendi misyonu ve vizyonunu anlatan bir sunumu, reklam ajansına yapmaktadır. Filmde kullanmak istediği tüm verileri; yani fotoğraf, resim, yaratıcı bir çalışma, slogan v.s. leri vermektedir. Reklam ajansı, elindeki verileri destekleyici bilgiler almak üzere, piyasa araştırmasına başvurmaktadır. Piyasa araştırma sonuçlarını da aldıktan sonra, hedef kitleyi etkileyecek verileri elde etmekte ve reklam filminin tasarımını ona göre yapmaktadır. Reklam ajansları, kimi zaman filmi kendi bünyesinde tasarlayıp, yapım firmasına, çekim ve cast hizmeti için başvurmaktadır. Kimi zaman da yapım firmasıyla beraber, verileri kullanarak reklam filminin tasarımını yapmaktadır. Yapım firmaları, oyunculuk ajanslarıdır aynı zamanda. Yani hem filmin çekimini yapmakta, hem de reklam filminde kullanılacak oyuncuları seçmekte ve temin etmektedir. Oyunculuk ajansları, reklam filminin tasarımına ve temasına göre, halk arasından belirli özelliklere sahip veya oyunculukla ilgili eğitim almış kişiler arasından uygun seçimi yapabilmektedir. Reklam veren firmanın, filme ayırdığı bütçeyle ilgili olarak bazen, ünlü bir dizi oyuncusunu veya sinema oyuncusunu kullanmayı tercih edebilmektedirler. Oyunculuk ajansları, yani aynı zamanda yapım firmaları, sadece oyuncu seçip temin etmemektedir. Kostüm, sahne, sahne malzemeleri v.s. filmde kullanılacak bütün malzemeleri temin etmektedir. Filmde dans grubu kullanılacaksa onu temin etmektedir. Eğer sadece ses kullanılacaksa, en uygun sesi, müziği, fonu, jeneriği temin etmekte veya üretilmesini sağlamaktadır. Bu tip ajanslar reklam filmlerinde kullanılacak oyuncuların, farklı özelliklere sahip olmasına dikkat etmektedirler. Yani, fiziksel güzellik, çekicilik, mizahi yapı, etkileyici mimik hareketlerini kullanabilme v.s. Reklam filminin vermek istediği mesaja en uygun oyuncuları, temin etmekte ve filmin çekimini yapmaktadırlar.

Arşiv

Etiketler