Reklam, tanıtımlarını tüketicilerine yapabilmek için, insanın olduğu her alanı kullanabilmektedir. Kitle iletişim araçlarını, yani; televizyon, gazete, radyo, internet, sinemalar en yaygın kullandığı araçlardır. açık hava reklam araçlarını, yani; bina giydirme, araç giydirme, duvar ve durak tasarımları, billboard, afiş, megalight, silindir kule v.s. gene yaygın bir şekilde kullanmaktadır. Bunların dışında, piyasa araştırmalarını dahi kullanabilmektedir. Reklamın aktif olarak kendini gösterdiği mecralardan biri de organizasyondur. Organize edilmiş bir toplulukta reklam, aynı anda birçok kişiye sesleme fırsatını bulabilmektedir. Bu bakımdan organizasyonlar, reklam tanıtımları için önemli bir yer olmaktadır. Bu alanlara uygun reklam tasarımları yaparak, insanları etkilemeye çalışmakta ve zihinlerinde yer edinmeye çalışmaktadır. Reklamın tanıtım yaptığı organizasyon türleri ise, tanıtım biçimleriyle aşağıdaki gibidir. 1-Bireysel organizasyonlar: düğün, sünnet, doğum günü v.b. türü organizasyonlar olmaktadır. Firmalar, bu tip bireysel organizasyonların toplam giderlerini karşılayarak, tanıtım yapabilmektedir. Organizasyonun yapılması planlanan yerin iç mekân tasarımlarını yapmakta ve uygulamaktadır. Duvarlarına, davetiyelerine, afişlerine, internet üzerinde kullanılan davetiyelerde, konukların oturdukları sandalye giydirmelerinde, masa örtülerine, sponsor bölümleri eklemekte ve orada kendini ifade etmektedir. Burada, amblemini, ismini, şirket isim açılımda hizmet veya faaliyetlerini, ona ayrılan bölümün sınırlarına göre sıralamaktadır. İletişim bilgilerini vermekte, bazen de reklam sloganı yazabilmektedir. 2- Kültürel organizasyonlar; festivali, bahar şenlikleri, konser, turne, v.s. olmaktadır. Bu organizasyonlar, bireysel organizasyonlara göre daha çok tüketicinin bir arada olduğu faaliyetlerdir. Bu tip organizasyonlar açık havada yapılmaktadır. Dolayısıyla reklam, burada açık hava araçlarını kullanabilmektedir. Billboard, afiş, veya yapay duvarlara reklam tasarımlarını uygulayabilmektedir. Gene burada da, davetiyeler, internet duyurularında, sandalye giydirmelerinde, sahne arkalarında, duvarlara, iç mekân tasarımlarında tanıtım yapabilmektedir. Sportif organizasyonlar; şirketler arası turnuvalar, adventure v.b. organizasyonlar olmaktadır. Burada da markalar, aynı şekilde davranmaktadır. Yapay duvar tasarımları, sandalye, masa örtüleri, iç mekân tasarımlarında tanıtımlarını yapabilmektedirler. Bu noktada bir organizasyon çeşidi olan fuarlar da en yaygın kullanılanlardan biridir. Burada reklam ajansları, reklam veren firmaya ait tanıtımları, fuar standını tepeden tırnağa tasarlayarak yapabilmektedir. Gene afişleri, billboard’ları, internet duyurularını tanıtım amaçlı kullanabilmektedir.

Arşiv

Etiketler