Reklam, firmaların ürettikleri ürün ve hizmet özelliklerini, satış amaçlı veya belirlenmiş hedeflere ulaşmak için, geniş halk kitlelerine ulaştıran, anlatan, aktaran bir mecradır. Firmalar bu noktada, insanın bulunduğu yani potansiyel tüketicilerin olduğu bütün alanları kullanarak, onlara ulaşmaya çalışmaktadır. Reklam tüketicilere ulaşmak için, kitle iletişim araçlarını kullanmaktadır. Görsel-işitsel-algısal özelliklere hitap eden; televizyon, radyo, internet ve sinema mecralarını etkin olarak kullanmakta ayrıca, görsel-algısal özelliklere hitap eden baskılı reklam mecralarını kullanmaktadır. Bunlar da; gazete, dergi, katalog, insert, el ilanı olmaktadır. Ayrıca insanın dışarıdaki yaşamında da reklamla karşılaşmaktadır. Açık hava reklam araçları olan; billboard, afiş, outdoor tv. Silindir kule, megalight, duvar ve durak tasarımları, bina giydirme, araç giydirme gibi alanlarda tanıtım yapmakta ve tüketicilerin hedeflenmiş davranışları göstermeleri yönünde etkilemeye çalışmaktadır. Reklamın kullandığı alanlardan biri de organizasyonlar olmaktadır. Organizasyonlar birbirinden farklı kategorilerde değerlendirilmektedir. a) Bireysel organizasyonlar; düğün, sünnet, doğum günü v.b. olmaktadır. b) Kültürel organizasyonlar; festivali, bahar şenlikleri, konser, turne, v.s. olmaktadır. c) Sportif organizasyonlar; şirketler arası turnuvalar, adventure v.b. organizasyonlar olmaktadır. d) Fuarlar; sektörel, kültürel veya sergisel olabilmektedirler. Her dört organizasyon ve içlerindeki türlerinde de, reklam sektörü, birçok tüketiciye aynı anda, aynı yerden seslenme olanağını bulabilmektedir. Bu tip organizasyonlarda, reklamın kullandığı alanlar birbirinden farklıdır ve organizasyonun yapısına göre değişmektedir. Reklamın tanıtım yaptığı alanlar aşağıdaki gibi olmaktadır. İç mekan reklam tasarımları, yapay duvar tasarımları, fuar stant tasarımları, çeşitli ebatlarda basılan afiş ve billboard, masa ve sandalye örtüleri, davetiyeler, internet üzerinden yapılan duyurular. El ilanları olmaktadır. Reklam, bu çeşit organizasyonlarda, toplanan kitlenin yapısına göre tanıtım yapmaktadır. Bu alanlarda bazen, direkt olarak bütün reklam alanını kullanabilmekte veya kendine ayrılan sponsor bölümünü kullanmaktadır. Sponsor bölümlerini kullandıran organizasyonların, firmalara ayırdığı bölümler dar veya küçük olabilmektedir. Yukarıda dediğimiz gibi, bazen de bütün alanı olduğu gibi kullandırabilmektedir. Firmalar kendilerine ayrılan bölümlerin özelliğine göre, amblem, işaret, ibare, faaliyet alanları, iletişim bilgileri veya ürün ve hizmet fotoğrafı, çarpıcı sloganlar v.s. bunlardan uygun olanları, konsept halinde uygulayarak tanıtım yapabilmektedir. Reklam firmalar tarafından, organizasyonlarda mutlaka kullanılmaktadır. Çünkü firmalar, buralarda reklam mesajlarını doğrudan verebilmektedir. Organizasyonlara katılan insanların, bu tip faaliyetlere sponsor olan firmaları hatırlaması, daha kesin olmaktadır.

Arşiv

Etiketler