Son dönem içerisinde internet platformunun reklam ortamı olarak artan önemi ile birlikte, bilgisayarın ve internetin yaşamımızda giderek yaygınlaşması, iletişim ve pazarlama ağlarında olağan üstü bir hız ve erişim sağlamıştır. Reklamın yapılmasındaki temel nedenleri nedenlerini incelediğimiz de bunlar; bilgilendirmek, kurumsal kimliğin pazar ve müşteriler üzerindeki etkisini devam ettirmek, markanın ve imajın varlığını pekiştirmek ve pazarı ürüne veya hizmete olan eğilimini arttırmak olabilir. Farklı bir bakış açısıyla, tanıtım pazarlama içerisinde doğrudan satış veya kar sağlamayı hedefleyen bir iletişim aracıdır. Elimizdeki verilere göre reklam; hedef kitleyi, işletmemize ait ürünlerin veya hizmetlerin farkında olmasına, verdiğimiz iletinin anlaşılmasına, satın alma isteği yaratarak pazarın talebini kendi ürün ve hizmetimize yöneltmeyi amaçlar. Reklamın etkileri üzerinden beklenen gerçek amaç, işletmenizin pazara ulaştırdığı ürünlerin ve hizmetlerin satılmasını sağlamak ve bu satışların pazar üzerinde ki sürekliliğini ve talebini arttırmaktır. İşletmeniz için bir reklam kampanyası düzenlemenin ortak amaçları aşağıdaki gibidir : - Pazara ve hedef kitleye bilgi ulaştırmak, ürün veya hizmeti hatırlatmak ve satışa ikna etmek. - İşletmenize ait ürün veya hizmetin satışını sağlamak. - Bayilik ağınızın, toptan ve perakendeci satıcıların verimlerini arttırmak ve yardımcı olmak. - Alışkanlıkları ve tüketim değerlerini verimli kılmak ve değiştirmek. - Kurumsal kimliğinizin piyasa ve pazar üzerinde oluşan imajını doğrulamak veya değiştirmek. - Yanlış ve kalitesiz iletişim yollarından kaynaklanan önyargı, olumsuz izlenimler ve yanlışları düzeltmek. - Pazar payı üzerinde artış sağlayıp, kitle üzerinde egemen olmak. - Satılan ürünün, hizmetin ve işletmenizin saygınlığını korumak. - Tüketiciyi, dağıtım kanallarınızı ve organizasyon yapınızı bilinçlendirmek ve eğitmek, böylece işletminizin prestiji üzerinde olumlu kanı oluşturmak.