Binlerce ürün ve hizmet, günümüzün ekonomik sistemlerinde, insanların beğenilerine sunulmuştur. Artık firmalar, insanların ihtiyaçlarını karşılamaya yönelik üretim yapma tarzını çoktan gerilerde bırakmıştır. Firmalar, önce yerel, sonra bölgesel en sonunda da dünya çapında bir marka olma yolunda ilerlemektedirler. Firmalar, gittikçe ürün ve hizmetlerini çeşitlendirmekte ve kapasitesini arttırmaktadırlar. Firmaların kimisi, ürün ve hizmetlerine, birbirinden farklı özellikler eklemekte, kimisi en iyi standartlarda üretim yapma yoluna gitmekte v.b. türü türevi farklı, ekler katarak Pazar payını arttırmaya çalışmaktadır. Firmalar, Pazar koşullarında satış yapmakta, benzer ürün ve hizmet üreten firmalarla rekabet etmekte, kendilerini, insanların zihinlerine yerleştirmek için çabalamaktadır. Yani marka olmaya çalışmaktadır. Firmaların bunca hareketini, bunları gerçekleştirmeye yönelik davranışlarını sağlayan reklamdır. Reklam, firmalarının bu hedeflerini gerçekleştirmek için, insanlarla aralarında köprü görevi görür. Ürün ve hizmetleri tanıtır, markanın bilinirliğini arttırır. Satış yapmalarını sağlar. Rekabet gücünü kontrol eder. Bir levis markası veya diğerleri; Nestle, Ariel, Pirelli, Mcdonald’s v.b. markaların, bu kadar çok bilinmesi, ürün özelliklerine kadar; dayanıklılık süresine, kullanım biçimine kadar bilinmesinin, dünya çapındaki satış miktarının tek nedeni reklamdır. Reklam, hedef kitle ile firmalar arasındaki iletişimi sağlamak için, kitle iletişim araçlarını kullanır. Yani televizyon, sinema, radyo, gazete, dergi, insert, katalog, el ilanı gibi araçların yanı sıra, açık hava reklam alanına giren, araç giydirme, bina giydirme, billboard, afiş, megalight, silindir kule, durak tasarımları, duvar tasarımları v.b. araçların hepsini firmaların istedikleri hedefleri gerçekleştirmek için kullanır. Reklam, firmaların yukarıdaki hedeflerini gerçekleştirmek için, insanları etkilemeye ve istenilen yönde davranışlara yönlendirir. Reklam bunu yapabilmek için, ünlü simalar, güzel ve çekici yüzler, etkileyici sesler, dikkat çekici tasarımlar, şaşırtıcı sloganlar, efektler, görüntüler v.s. ifadeler kullanarak insanların etkilenmelerini sağlayıp amaçlarını gerçekleştirir. Reklam firmanın satış miktarını arttırır; firmanın ürettiği ürün ve hizmeti, hedef kitlenin özlemlerine, ihtiyaçlarına, gelecek beklentilerine v.b. özdeşleştirir ve alınmasını sağlar. Firmanın, satış miktarını arttırarak, daha büyük bir Pazar payına sahip olmasını sağlar. Reklam, firmanın markalaşma yolunda ilerlemesine hız katar. Bir firmayı ve üretim özelliklerini insanlara taşır, onu beğendirir, insanların bu markaya güven duymasını sağlayarak marka bilinirliğini arttırır. Ürünlerinin her çeşidinin satılmasını ve yaygın kullanımını sağlar. İnsanların gördükleri ürün üzerinde, logo, işaret, ibarelerden firmayı tanımasını sağlar. Reklam, firmanın benzer ürün ve hizmet üreten diğer firmalarla rekabet gücünü arttırır. Yaptığı reklam tasarımlarında, ürün ve hizmeti diğerlerinde ayıracak, farklı özellikleri öne çıkarır ve insanların seçebilmesini sağlar. Firmanın avantaj, kampanya v.b. özelliklerini vurgular ve insanları çekerek diğer firmalardan ayırt etmelerini ve buna yönelmelerini sağlar.

Arşiv

Etiketler