Geçmiş tarihlerde reklam sektörü, basılı kitle iletişim araçları ile radyo ve televizyon mecralarını, reklamların kitlelere ulaştırılması için kullanılmaktaydı. Fakat gün geçtikçe ekonomik sektörlerin gelişmesi, reklam sektörünün de dev bir sektör haline gelmesini sağladı. Günümüzde insanın bulunduğu veya potansiyel tüketicinin bulunduğu her alan, reklam mecrası olarak kullanılmaya başladı. Genel olarak reklam sektörü, kitle iletişim araçlarını, reklam tasarımlarının tüketicilere ulaştırılması için kullanmaktadır. Bunlar; televizyon ve internet, görsel-işitsel-algısal reklam tasarımlarının yayınlanabildiği reklam mecraları olmaktadır. Radyolar, sadece işitsel reklamları yayınlayabilmektedir. Basılı reklam mecralarına giren gazete, dergi, broşür, katalog, insert gibi alanlar da sık kullanılanlar arasında bulunmaktadır. Açık hava reklam mecraları da, insanların dışarıdaki sosyal yaşamlarında onlara seslenmektedir. Bunlar da; bina giydirme, araç giydirme, billboard, tabela, megalight, silindir kule, reklam levhaları, reklam aynaları, reklam dubaları olmaktadır. Bütün bu reklam mecraları, kendi içlerinde de farklı özellikler taşımakta ve firmalar, her birinin özelliklerine göre tasarımların yapılmasını sağlamaktadırlar. Her bir mecraya uygulanan reklam tasarımları çeşitlilik göstermektedir. Reklam sektörü, insanların dışarıdaki yaşamlarında karşılaşabilecekleri reklamları, sadece yukarıdaki genel mecralarda yapmamaktadır. Daha farklı alanları da kullanmaktadır. insanların iş yerlerinde, evlerinde, sokakta kullanabilecekleri, promosyon ürünlerini üretip, tüketicilerine ücretsiz dağıtarak ta reklam yapmaktadır. Bugüne kadar, reklam verenlerin üretilmesini sağlayıp dağıttıkları reklam promosyonları; ajanda, defter, kalem, çakmak, anahtarlık, şapka, tişört, duvar takvimleri, masa takvimleri, masa takımları bunların arasında olmaktadır. Reklam veren firmalar, bu tip ürünlerin üzerine, kendi reklam tasarımlarının uygulanmasını ve tüketicilerin bunları sürekli olarak kullanmasını sağlamaktadırlar. Promosyon ürünleri, uzun süre kullanılabilen, kullanışlı ve pratik ürünlerdir. Reklam veren firmalar bu şekilde reklam yaparak, uzun süreli reklam yapmış olmaktadırlar. Bununla birlikte reklam veren firmalar, promosyon ürünlerini oldukları gibi kullanmamakta, onların daha değişik özelliklere sahip olmasını sağlayarak, yani onları geliştirerek, tüketicilerin bu ürünleri sevmesini, kullanmaktan hoşlanmalarını sağlamaktadırlar. Bunun dışında, reklam veren firmalar, organizasyonları da reklam amaçlı kullanmaktadırlar. Panel, toplantı, seminer, sempozyum, kongre gibi organizasyonlara sponsorluk yaparak, ayrıca spor müsabakalarına, festivallere, yarışmalara da sponsor olarak reklam yapmaktadır. Bu tip organizasyonların tanıtım billboardlarına, davetiyelerine, afişlerine, televizyon ve radyo veya baskılı ilanlarına, kendi adlarını sponsor olarak koymakta ve reklam yapmaktadır. Ayrıca bu tip yerlerin duvarlarına, iç mekan tasarımlarına, masa örtülerine, sandalye örtülerine kendi reklam tasarımlarını uygulamaktadırlar

Arşiv

Etiketler