Günümüzde reklam, birbirinden farklı yolları kullanarak tüketicilerin karşısına çıkabilmektedir. Televizyon filmlerinde, radyo reklamlarında, internet gibi sanal dünyada hem görsel hem işitsel hem de algısal özellikler taşıyan reklam filmleri şeklinde tüketicilerine seslenmektedir. Bunların yanı sıra sadece görsel ve algısal insan özelliklerine hitap eden, mesajlarını insanların bu duyularına hitap ederek ileten reklam tasarımları, baskılı olanlarıdır. Baskılı reklam tasarımları, hem matbaalar tarafından, hem teknolojinin gelişimiyle beraber kendini gösteren, dijital baskı makineleriyle yapılabilmektedir. Matbaa baskıları, diğer adıyla ofset baskı ; 1904’te Amerikalı Ira W. Rubel tarafından bulunmuştur. Bu, kağıt yüzeyine baskı yapılan bir teknik olmaktadır. Günümüzde kitapların, dergilerin, gazetelerin, faturaların, broşürlerin, kartvizit ve karton ambalajlarının basım tekniği olarak kullanılmaktadır. Buradan çıkan baskı çeşitleri, görsel güzelliği son derece gerçeğe yakın kalite sunmaktadır. Matbaa baskılarından çıkan görüntüler net, etkileyici olmaktadır. Ayrıca renkler canlı görünmektedir. Reklam sektörü bilindiği gibi, gazete dergi, broşür, katalog insert gibi reklam kulvarlarını yoğunlukla kullanmaktadır. Bunların hepsi matbaa baskılarıyla yapılamakta ve dağıtımları yapılarak, insanlar arasında yayılmaktadır. Bunların dışında, açık hava reklam araçlarında kullanılan; afiş, billboard'lar da matbaalarda basılabilmektedir. Son zamanlarda dijital baskı makineleri yaygınlaşmaya başlamıştır. Teknolojinin gelişimiyle beraber kimi dijital baskı makineleri, matbaaların yerine kullanılmaya başlandıysa da, hala matbaalar, reklam sektörünün vazgeçilmez baskı aracı olma özelliğini korumaktadır. Matbaaların kalıpları, birbirinden farklı ebatlarda ki kağıda baskı yapabilmektedir. Matbaalara gönderilen ürünler, matbaa kalıplarının ölçülerine göre, aynı kalıp içerisine birden fazla ürünü alabilmektedir. Matbaada basılması istenilen ürün, matbaa baskısından düzgün çıkabileceği şekilde, birbirine eklenerek montajlanmakta ve basılmaktadır. Yani matbaalar birden fazla tasarımı aynı kalıptan çıkarabilmektedir. Hâlbuki dijital baskı makineleri, tasarımları tek tek basabilmektedir. Bu yüzden maliyeti fazla olmakta üstelik görüntü kalitesi de diğerine nazaran daha düşük olmaktadır. Dolayısıyla matbaa baskıları, hem görüntü kalitesi, hem de maliyeti bakımından dijital baskı makinelerinden daha fazla tercih edilmektedir. Etkileyicilik, çarpıcılık, kalite, uygun maliyet v.b. konular reklam sektörünü yakından ilgilendiren konulardır. Dolayısıyla reklam sektörü, afiş, billboard, gazete, dergi, insert, el ilanı, katalog gibi reklam tasarımlarını kullandığı araçların, matbaalarda basılmasını tercih etmektedir.

Arşiv

Etiketler