Reklam malzemeleri genellikle açık hava reklamlarında kullanılan araç ve gereci ifade etmek için kullanılan bir terimdir. Bilindiği gibi reklam günümüzde insanlara ulaşmak için, pek çok mecrayı kullanmaktadır. Televizyon, radyo, sinema, internet en yaygın olarak kullandığı mecralar arasına girmektedir. Bunların hepsi de, insanların evde ve işyerlerinde sık sık karşılaştıkları veya kullandıkları reklam araçlarıdır. Bunların dışında insanların dışarıdaki yaşamlarını ilgilendiren iş ve evin dışında sosyal faaliyetlerde bulunurken veya yaşamın gereksinimlerini karşılamaya çalışırken, bulundukları alanlar; caddeler, sokaklar, metro istasyonları, duraklar, toplantı ve gösteri salonları, seyahat halindeyken, alışveriş yaparlarken karşılarına çıkan araçlar, açık hava reklamlarıdır. Bunlar da insanların karşılarına; billboard, tabela, afiş, megalight, silindir kule, bina giydirme, araç giydirme, el ilanları, outdoor tv., durak tasarımları türlerinde çıkmaktadır. Yukarıda saydığımız açık hava reklamları, çeşitli malzemelerden üretilmektedir. Bu noktada, bu araçların yapımında kullanılan bütün malzemeler, reklam malzemesi olarak değerlendirilmektedir. Bunlar aşağı yukarı; folyolar, dekotalar, fotoblok levhalar, pleksiglaslar, polikarbonat levhalar, polistren levhalar, pet-G levhalar, alüminyum levha ve profiller, paneller, montaj bantları v.s’ler gibi daha pek çok çeşit malzeme sayılabilmektedir. Reklam araçlarının yapımında ve uygulamasında ihtiyaç duyulan her şey bir reklam malzemesi olabilmektedir. Reklam malzemeleri arasında, promosyonel çalışmalarda kullanılan ürünler de girmektedir. Firmaların, tüketicilerin zihinlerinde yer edinebilmek için veya uzun süreli etki sağlayabilmek için ürettiği ve insanların kullanımına ücretsiz olarak dağıttıkları özendirme, eşantiyon ürünleri de reklam malzemesi olarak değerlendirilmektedir. Bunlar da; defter, kalem, ajanda, masa takımı, masa takvimi veya takvimler, çakmak, anahtarlık v.b. olmaktadır. Bu bakımdan değerlendirildiğinde reklam malzemelerinin satış noktaları, genellikle açık hava reklam ajanslarından yapılmaktadır. Yani yukarıdaki araçlara uygulanacak reklamı tasarlayan ve uygulayan dijital reklam ajansları bunların satışını da yapabilmektedir. Bunların dışında sadece bu tür malzemelerin satışını yapan, ama reklam tasarım alanına girmeyen firmalarda bulunmaktadır. Reklam malzemeleri genellikle, dayanıklı, her türlü hava koşullarında sağlam durabilen, rengini, görüntüsünü bozmadan kullanılabilen, özelliklerde seçilmektedir. Bu malzemelerin görüntüleri de önemli olmaktadır. Dayanıklı olmanın yanı sıra, görünümü hoş, rengi değiştirilebilen olmaları, tercih edilmelerini sağlamaktadır. Her geçen gün yeni bir malzeme farklı ve dayanıklı olma özellikleriyle reklam malzemeleri arasına katılmaktadır.

Arşiv

Etiketler