Reklam Kurulu Başkanı Ramazan Ersoy, tatile gitmek üzere hazırlanan vatandaşların dikkatini turizm tanıtımlarına çekti.

Turizmde faaliyet gösteren firmaların, turistik tesislerin tanıtılmasına yönelik yaptıkları reklam ve ilanların içeriğinde, yanlış ve aslında olmayan unsurlara yer verdiklerini belirtti. Türkiye ekonomisinin önemli bir sektörü olan turizmde faaliyet gösteren firmaların, tanıtımlarda doğru ve dürüst bilgi vermediklerini söyleyen Ersoy, sektörün canlandırılarak geliştirilmesinde çok önemli olan tanıtımların, yanlış ve aldatıcı olması, tanıtımlarda belirtilen vaatlerin yapılmaması, turizmi ve ülke ekonomisini olumsuz yönde etkileyip, maddi ve manevi faydaların olmamasına, ekonomide kayıplara neden olacağını söyledi.

Turizm firmaları ve acentelerinin turistik tesislerinin, reklamına yönelik yaptıkları tanıtım ve ilanlarında, Turizm ve Kültür Bakanlığından aldıkları turizm belgesinde bulunan firma adı ve turistik tesisin nitelik bilgisini ifade eden yıldız sayısında fark yaratacak görüntünün oluşturulmaması gerektiğini ifade etti.

Bakanlıkça düzenlenmiş turizme ilişkin bir belgenin olmadığı veya bu belgenin iptal edildiği durumlarda bile tatil köyü, butik otel, apart otel v.s. nitelemelerin özel bir yapıya sahip fikrini oluşturacak reklam biçiminin yapılmaması gerektiğini, bunun aynı seviyede bulunan diğer turistik tesislerden farklıymış hissini verecek bir şekilde "lux, deluxe, ultra, (+), vb..." işaretlerle reklamlarının yapılmamasının doğru olacağını vurguladı. Ersoy, bu tip bilgilerin gerçeğe aykırı olduğunu söyledi.

Ersoy Uyarıda Bulundu

Tatile gidip bu tesislerden yararlanmak isteyen vatandaşların araştırma yaparak gitmeleri gerektiğini ifade etti. Aynı kuruluşların farklı medya araçlarındaki tanıtımlarını da kontrol etmeleri gerektiğini belirten Ersoy, tanıtım ve ilanlarda, konaklama maliyeti ile alakalı indirim, kampanya fiyatları ve bunların şartlarını, istisnalarını dikkatle incelesinler dedi.

Turistik tesislerin reklamına yönelik içeriklerin yanlış ve yanıltıcı olduğundan emin olunması halinde, Sanayi ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürlüğü Reklam Kurulu Başkanlığı'na başvurmalarını istedi.

Arşiv

Etiketler