Günümüzde reklamı kitlelere ulaştıran, kitle iletişim araçları oldukça çoğalmıştır. Televizyon, radyo, dergi, açık hava reklamları olan; billboard, afiş, duvar reklamları v.s.’lerin yanı sıra internet gibi, insanların her an içinde oldukları, teknolojik bir iletişim ağı geliştirilmiş ve kullanım alanları, insan yaşamının her alanını kaplamış durumdadır. İnsanlar her yerden internete erişebilmektedir. Evde, işte, sokakta, kafede, istediği an girebilmektedir. Reklam sektörü, bu alanda da, yoğun faaliyet göstermekte ve birbirinden farklı reklam tasarım ve şekilleriyle, insanların karşısına çıkmaktadır. İnternet reklamcılığında kullanılan reklam çeşitleri; Banner Reklamları, E-Posta ile Pazarlama, Arama Motoru Pazarlama, Sosyal Medya Pazarlama, Akıllı Linkler, Online PR, Satış Ortaklıkları, Advergame ve diğer uygulamalar olmaktadır. Reklam firmaları, bunların yanı sıra, marka bilinirliğini arttırmak, tüketici ve marka arasında pozitif bir bağ oluşturmak, zihinlerinde yer edinmek amacıyla, reklam izleyerek para kazanma diye bir yol üretmişlerdir. Bu tip reklamlarda, web siteleri üyelik sistemlerini kullanmaktadır. Bu anlamda iş yapan, reklam sitelerinin izlediği yollardan biri şudur; reklam sayfalarını, mail adresinize yollamaktadır. Reklamı tıklayarak açtığınızda, reklamı ister istemez okuyorsunuz. En azından onun ne reklamı olduğunu ve hangi markayı temsil ettiğini öğrenmektesiniz. Reklamı açtığınız anda, reklam, yayınlandığı siteden açılmaktadır. Reklam açıldığında, site üye girişi yaptırmakta ve açtığınız her reklamı saymaktadır. Açıp gördüğünüz her resim, ya puanlama sistemiyle ya da çok cüzi bir para ödeme sistemleriyle çalışmaktadır. Puanlarınız belli bir rakama ulaştığında, web siteleri ya nakit olarak ödeme yapmakta ya da size alışveriş yaptırmaktadır. Bu örnek çeşitlenerek, reklamın, internet dünyasında ki yeni mecrasını anlatmaktadır. İnsanlar, Pazar kazanmak amacıyla reklamları tıklayıp izlemektedirler. Böylesi farklı bir amaç taşıyor olsalar bile, bu yolla reklamı görmekte ve izlemektedir. Reklam, bu durumda da mesajını iletmektedir. Tüketicilerine para kazandırarak ulaşan reklamların etkisi, diğerlerine nazaran daha etkili olabilmektedir. Çünkü tüketiciler, hangi reklamdan ne kadar puan, ne kadar para kazandıklarını hatırlamaktadır. Bu durumda marka bilinirliği artmaktadır. Markanın ürün ve hizmetleri tanınmakta ve insanlar gerektiğinde alım yapabilmektedirler. Tüketicilerine bu yolla ulaşan reklamın yayılması da daha kolay ve hızlı olabilmektedir. Birbirleri vasıtasıyla para kazanabileceklerini düşünen insanlar, kendi çevrelerini aynı sitelere üye yapmaktadır. Bu ise reklamın daha çok kişiye ulaşması, daha çok kitle tarafından izlenmesini sağlamaktadır. Tabi bu noktada da, her web sitesi, bu tip reklam işini sağlıklı yapabiliyor anlamına gelmemektedir. Bu reklam mecrasının uygulayıcısı olan pek çok site, tüketicilere ödemesi gereken paralarını aksatabilmekte, ödeyememekte ve bununla ilgili çeşitli sorunlar yaşayabilmektedir.

Arşiv

Etiketler