Reklam, pazarlama iletişiminin bir öğesi olarak, firmaların ürettikleri ürün ve hizmet özelliklerini, halk kitlelerine duyurmak veya onların satış miktarını arttırmak, benzer ürün ve hizmet üreten firmalarla rekabet edebilmesini sağlamak amaçlarını taşmaktadır. Bu amaçları gerçekleştirebilecek içeriklere sahip olması beklenmektedir. Reklam içerikleri genellikle, firma özellikleri, kuruluşu, vizyonu ve misyonuna yönelik ifadeler, işaretler, amblemler olmaktadır. Yapılan reklamın niteliğine ve izlediği politikaya bağlı olmak üzere, ürün ve hizmetlerin niteliklerini, yani özelliklerini anlatacak, sesler, yüzler, karakterler, imajlar, efektler, davranış biçimleri, resimler, fotoğraflar, çeşitli görüntüler içerik olarak verilebilmektedir. Reklam ajansları tarafından yapılan, stratejik reklam kampanyası kapsamında, Reklam içerikleri belirlenmektedir. Reklam veren firmanın, reklam yaparak, hangi hedef noktaya ulaşmak istediğine bağlı olarak içerik biçimlendirilmektedir. Örneğin; Eğer reklam, bir firmanın adını duyurmak, onunla ilgili özellikleri, halk kitlelerine iletecekse, firmayı anlatan imajlar, içerik olarak kullanılmaktadır. Firmayla ilgili reklam metinleri, vizyonunu çarpıcı bir şekilde anlatan sloganlar, spotlar kullanılmaktadır. Ayrıca, misyonunu anlatabilmek için de aynı şeyler kullanılabilmektedir. Eğer yapılan reklam tasarımı ürün ve hizmetlerini anlatmak için tasarlanıyorsa, ürün ve hizmetlerin kullanımı ile ilgili görüntüler, oyuncular, sesler, efektler, sloganlar, spotlar kullanılmaktadır. Reklam, amacına yönelik olarak, etkili içerik kullanmak durumundadır. Ama bu içerikleri kullanırken, reklam uygulama esaslarına sadık kalarak yapmalıdır. Amacını gerçekleştirebilmek için, yaratıcı, etkileyici içerikleri kullanırken, yanlış yönlendirmelere, reklam hilelerine, tüketicileri ürün veya hizmete çekerken, onları yanıltacak herhangi bir ifade veya işarete başvurmamalıdır. Reklamın bir tanıtımlar bütünü olduğu unutulmamalıdır. Doğru ve varlığı çeşitli resmi kurumlar tarafından kabul edilmiş, ürün veya hizmet özelliklerini duyurmalıdır. Ürün veya hizmet özellikleri henüz kanıtlanmamış ise reklam içeriği olarak kullanılmamalıdır. Reklam içerikleri, insanlara dair özellikler ile ilişkilendirilirken, tamamen alakasız olmamalıdır. Ürün veya hizmetle gerçekten bir alakası olan özelliklerle özdeşlik kurulmalıdır. Reklamın, temiz bir tanıtım, bilgilendirici, geliştirici, toplumu yönlendirici özellikleri düşünülerek, bunlara göre tasarlanmalıdır. Reklamın insanlara verdiği ana mesaj, yan anlamlardan çıkarılabilecek tüm mesajlar hesaplanmalı ve ona göre yeniden biçim verilmelidir. Farklı reklam tasarımı adına, tamamen farklı yönlere çekilebilecek, toplumda yanlış davranışların, fikirlerin, yaşam biçimlerin oluşmasına sebep olabilecek mesajlar içermemelidir.

Arşiv

Etiketler