Reklam, piyasada, firmalar tarafından üretilen mal ve hizmetlerin, Pazar bulmasını sağlamak amacıyla tüketicilere yapılan tanıtımlardır. Reklam ya da tanıtım hizmetleridir. Reklam hizmetlerini, reklam ajansları yapmaktadır. Reklamla ilgili konularda uzmanlaşmış insanların çalıştığı bu kuruluşlarda; sanat yönetmeni, kreatif direktör, tasarımcılar, grafikerler, halkla ilişkiler uzmanları, reklam stratejistleri v.s. çalışmaktadır. Reklam ajansları, reklamla ilgili işlerini, reklam veren firmalardan almaktadır. Reklam veren firma, kuruluşunu, ürettiği, mal veya hizmetleri, hedef kitlelere duyurmak için reklam yapma gereği duyar. Reklam ajansları bu hizmeti onlara sağlayan kuruluşlar olmaktadırlar. Reklam ajansları, reklam hizmetlerini kitle iletişim araçlarını kullanarak yapmaktadırlar. Bunlar, görsel-işitsel-algısal duyulara hitap eden; televizyon, sinema, radyo’lara reklam filmleri yaparak bu hizmeti sunarlar. Ya da görsel-algısal duyulara hitap eden; gazete, dergi, insert, afiş, katalog gibi baskılı kitle iletişim araçlarını kullanarak, iletim hizmetini yaparlar. Bunların dışında, açık hava reklam araçlarını da kullanmaktadırlar. yani, bina giydirme, araç giydirme, durak tasarımları, billboard, megalight, silindir kule v.b. Reklam ajansları, promosyonel çalışmalarla da reklam hizmeti verebilmektedirler. Hedef kitlenin, kullanabileceği bir ürünü seçer ve imalatını sağlayarak dağıtımını yapar. promosyonel ürünler arasın; ajanda, kalem, masa takımı, takvim çeşitleri v.s. olmaktadır. bu ürünler, uzun süre tüketicilerin kullanımında olabilecek ürünlerdir. Bu ürünlerin üzerine, ilgili reklam tasarımını uygulayarak, uzun soluklu bir reklamın yapılmasını sağlar. Veya organizasyonlara yani; seminer, sempozyum, panel, konser v.s.’lerin sandalye örtülerine, masa örtülerine, veya broşürlerine, afişlerine, reklam tasarımlarını uygulayarak reklam hizmetlerini sağlayabilmektedirler. Ayrıca organizasyonların iç mekan tasarımlarını yaparak ta hizmet sunarlar. Reklam ajansları, geniş çaplı bir toplum analizi ile işe başlamaktadırlar. Toplum analizlerinden çıkardıkları sonuçlarla, yapılacak reklam kampanyasının bütçesini ortaya çıkararak, stratejisini belirler. Reklam tasarımında kullanabileceği, ana temayı, reklam metinlerini, sloganlarını, reklamın müziğini bulur ya da tasarlar. Yapılan bütçeye göre, kullanabileceği kitle iletişim araçlarını seçer, yani medya planlamasını yapar. Reklam kampanyası boyunca, araştırmalarını sürdürerek, reklam öncesinde olduğu gibi, kampanya devam ederken hedef kitlenin tepkilerini ölçer ve reklam veren firmaya yansıtır. Kampanya bitiminde de sonuçları ve reklamın başarısını ölçmek için araştırmaları sürdürür ve reklam verene, geri bildirim yapar.

Arşiv

Etiketler