Tanıtım filmleri, bilindiği üzere, televizyon kanalları, sinema ve internet mecraları için çekilmektedir. Bunların en yaygın izlenenleri, televizyon filmleridir. Bu mecra için çekilen filmler; karşılıklı diyalogların gerçekleştiği filmler, animasyon filmleri, cıngıllar, sadece görüntü ve yazılardan oluşanlar, spotlar, oyuncularla birlikte eşyaların animasyonuyla oluşturulan filmler ve bu şekilde birbirinden farklı tasarım yapısı ve teması olan onlarca tür reklam filmleri olmaktadır. Reklam filmleri, günümüzde en çok televizyonlarda yayınlandıklarında, en çok izleyiciye sahip olmaktadır. İnsanlar, günlerinin yoğunluğuna bağlı olarak, her gün, en az birkaç saatlerini televizyonların başında geçirmektedirler. Burada sözünü ettiğimiz insanlar, genellikle çalışan kişiler olmaktadır. Çocuklar, sabah saatlerinde ve akşam saatlerinde, televizyon kanalarının kendilerine uygun yayın yapanlarını izlemektedir. Ev hanımları, özellikle gündüz saatlerinde, televizyonlarını sürekli açık tutmaktadır. Dolayısıyla reklam filmleri hemen her kesim tarafından, farklı saatlerde, ama mutlakta izlenmektedir.
Reklam filmleri, genellikle reklam ajansları tarafından tasarlanmaktadır. Firmanın amaçları ve ihtiyaçları doğrultusunda tanıtım ajansları, yapım firmasıyla birlikte, oyuncu ve tanıtım ajansından destek alarak, filmleri hazırlamaktadırlar. Reklam filmlerinin, metin yazarlığını, tanıtım ajanslarında çalışan, metin yazarları, sanat yönetmenleri ve film yapımcıları yapmaktadır. Kimi zaman ortaklaşa, kimi zaman metin yazarı veya sanat yönetmeni tarafından yazılmaktadır. metinin yazılmasından sonra, senaristler, onu senaryo haline getirmektedir. Filmin çekimlerini, yapım yani prodüksiyon firması yapmaktadır. Oyuncu ve tanıtım ajansı da, filmde kullanılmak istenilen ünlüleri, tiyatro oyuncularını, sinema sanatçılarını, dansçıları, mankenleri, normal ve belirli bir özelliğe sahip olan insanları temin etmekte ve kullandırmaktadır. Aynı ajans, filmde kullanılması istenilen araç ve gereçleri temin etmekte ve kullandırmaktadır.
bu tip yapımlar aynı zamanda sinemalarda da yayınlanmaktadır. Vizyonda olan filmler başlamadan önce, belirlenmiş sürelerde bu tasarımların yayınını yapmaktadır. Aynı şekilde, internet mecrasında da, filmler yayınlanmakta ve kullanıcıların beğenisine sunulmaktadır. Günümüzde videolar gündemde dolaşmaktadır. Bilindiği gibi tanıtım filmlerinin çekimleri bittikten sonra, post prodüksiyon çalışmalarında, farklı mecralarda gösterilebilmesi için, cd'leri, video'ları ve internette gösterilebilmesi için gerekli, bütün formatları hazırlanmaktadır. Video formatları hazırlandıktan sonra, hem ilgili firmaların resmi web sitelerinde hem de kişiden kişiye dağılmaları sağlanmaktadır. Tasarımların eğlenceli olması, içeriğinde toplum tarafından sevilen ünlülerin kullanılması, tüketicilerin isteklerini hedef almaları izlenmelerini sağlamaktadır. Ayrıca her geçen gün, filmlerde kullanılan teknoloji geliştirilmekte ve yeni unsurlarla tüketicilerin dikkatlerini çekmektedir.