Son zamanlarda, reklamlarda kırmızı renkleri kullanan firmalar artmaya başladı. firmalar bu rengi neden bu kadar çok kullanmak istemekte… Vodafone nerdeyse bütün reklamlarında kırmızı diye sesleniyor. Akbank bu renkle özdeşleşmiş durumda. Ülkemizin bayrağının kırmızı olması firmaların bu rengi sık sık kullanmasına neden oluyor. Bu rengi kullanan firmalar arasında Vestel, Arçelik, PO (Petrol Ofisi), Algida, bulunmakta.
Bu renklerin bu kadar çok kullanılmasıyla tüketicilerin, firmaları birbirleriyle özdeşleştirmiş olabileceği konusu ise bu günlerde yapılan tartışmalar arasında. Bu tartışmaların bir örneğinde; bugün gazetesine yazdığı yazıda Ali Atıf Bir, Vodafone reklamındaki kırmızıdan kaçarken, Akbank'ın kırmızısına koşar olduğumuzu, reklamlarda çok fazla kırmızı kullanıldığını ve kimin bu mücadeleyi kazanacağının merak konusu olacağını yazmış.
Kırmızı renk, sadece ülkemizde kullanılmamaktadır. Firmaların kırmızı rengin satışları arttırdığını düşünmesiyle, global firmalar da bu rengi hem pazarlama alanlarında hem de reklamlarda kullanmaktadır. bu global firmaların arasında, ESPN, Wendy's, Coca-Cola, Nestle, Virgin McDonald's, RedBull, Target, gibi firmalar da var.
Bu firmaların hepsi, kırmızı rengin gücünden faydalanıyor. Kırmızı renk, ateşi ve hırsı simgeliyor. Rengin özelliklerinin ortaya çıkması tesadüf değil, araştırmalar sonucu ortaya çıkmış olmakta. Buna göre, henüz doğan bebekler bile önce kırmızıyı tanımaktadır. Gene araştırmalara göre, bu algı biçiminin, insanın yaşamı boyunca devam ettiğini ve kırmızının dikkat çekmesinin diğer renklere nazaran daha fazla olduğunu ortaya çıkarmakta.
Kırmızı Satışı Artırıyor
Kırmızı renk satışları arttırıyor, hız ve heyecan katıyor, sınırlarından taşarak bulunduğu ortamı zorluyor. İşte bu düşünceler Alametifarika'nın yetkililerinden Özge Yılmaz'ında katıldığı ve diğer reklamcıların, firmaların birleştikleri nokta. Kırmızı bütün dünyanın satış rengi.