Reklam filmi; herhangi bir ürün veya hizmetin çeşitli özelliklerini tanıtarak, tüketici kitlelerin etkilenmesini, satın almaya istekli hale gelmesini sağlayan, reklam sektörünün en etkileyici reklam iletimlerinden biri olmaktadır. Reklam mecralarından en çok kullanılanı olmakla beraber, en çok maliyeti olan ve en fazla kitleye hitap eden reklam türüdür. Çünkü bu tip reklam filmleri, hemen herkesin evinde olan, televizyonlardan seslenmektedir. Bazen sinema bazen de Outdoor tv’lerde de gösterilmekle beraber, televizyonlarda yayınlanması, etkileşimini güçlendirmektedir. Reklam filmleri hem işledikleri tema, hem çekildiği alanlar, hem de kullanılan oyuncuların nitelikleriyle etki gücünü arttırıp azaltmaktadır. Reklam filmlerini prodüksiyon, yani film yapım firmaları yapmaktadır. Reklam ajansları; reklam kampanyası dâhilinde, film yapmaya karar verdiklerinde, yapım firmalarına başvurmaktadırlar. Bu noktada yapım firmaları, oyuncu temini, malzeme temini, çekim alanları, uygun seslerin kullanımı ve bulunması konularında reklam ajanslarına destek vermekte ve filmin çekimini yapmaktadır. Film tasarımında kullanılan her şey, reklam veren firmanın hedeflediği, Pazar payına erişmesi amacıyla yapılmaktadır. Bu nedenle kullanılan her şeyin ana temaya uygun olma gerekliliği bir yana, dikkat çekici, etkileyici, çarpıcı olması beklenmektedir. Yapılan reklam filminde rol alacak oyuncunun, halk tarafından sevilen, saygı gören biri olması reklamın hedefine ulaşmasını sağlayabilmektedir. Reklam metninin, halk kültürüne uygun, onları geliştiren, bilgilendiren nitelikte olması, aynı zamanda izlenebilir hoşlukta olması, mesaj iletiminin doğru yapıldığı anlamına gelmektedir. Reklam filmlerinde yapılan en ufak bir hatanın geri dönüşü veya düzeltilmesi çok zor olabilmekte hatta bazı hataların düzeltilmesi mümkün olmamaktadır. Burada yapılan hatalar veya verilen yanlış izlenimler, hem reklam veren firmaya, hem yapım firmasına, hem de reklam ajansında oldukça fazla zarar vermektedir. İnsanların güvenini zedelemekte, reklam veren firmaya karşı tedbirli davranmalarına yol açmaktadır. Ayrıca reklam veren firmaların, reklam ajansına olan güveni sarsılmaktadır. Yapım firmalarının reklam filmleri için verdikleri hizmetler; * kurumsal tanıtım filmi, * 3D modelleme, * eğitim niteliğinde tanıtım filmi, * belgesel niteliğinde tanıtım filmi, * kurgu montaj filmleri, * post prodüksiyon (yani telesine, montaj, dublaj, miksaj, compositing hizmetleri), * ulusal veya uluslar arası video aktarımları veya çoğaltmalar, * çeşitli dillerde seslendirme ve dublaj, * lansman, * sinevizyon ve gösteri filmleri, * 3D tv. Reklam filmi, * 3D animasyon tanıtım filmi, * reklam spotları , * aktüel ve profesyonel fotoğraf çekimleri olmaktadır. Bunların dışında; tanıtım filminde kullanılacak kurumsal kimlik tespiti ve buna bağlı olarak geliştirilecek ana temanın bulunması, yazılı ve görsel materyalin belirlenmesi, metinlerin yazımı, tanıtım filminde kullanılacak müziğin üretilmesi veya bulunması noktasında beraber çalışmaktadırlar.

Arşiv

Etiketler