Reklam; firmaların, ürün ve hizmet özelliklerinin, çeşitli kitle iletişim araçları vasıtasıyla, geniş halk kitlelerine tanıtılmasıdır. Tanıtım amacıyla yapılan her şey reklam faaliyetleri kapsamına girmektedir. Tanıtım amaçlı yapılan; televizyon, radyo, internet gibi araçlarda yayınlanmak üzere yapılan, reklam filmleri, cıngıllar, reklam metinleri, reklam görselleri, reklam animasyonları v.b. çalışmalar reklam faaliyetlerine girmektedir. Bunların yanında; bina giydirme, araç giydirme, billboard, afiş, silindir kule, megalight, tabela gibi açık hava reklamları kapsamına giren araç ve alanlara ilişkin yapılan, tasarımlar da reklam faaliyetleri kapsamına girmektedir. İster açık hava olsun, ister diğer kitle iletişim araçlarının kullanımıyla olsun, tanıtım amaçlı yapılan her şey reklam faaliyetidir. Günümüzde ekonominin gelişimiyle beraber, reklam faaliyetleri oldukça çeşitlenmiştir. Yaşamımızın her alanında reklam karşımıza çıkmaktadır. Evde, sokakta, yürürken, yemek yerken, sinema izlerken, her noktada bu tip faaliyetlere rastlayabilmekteyiz. Kimi dilden dile, kimi radyo dinlerken veya televizyon izlerken, kimi yolda yürürken, yol kenarına yerleştirilmiş bir tabela da, gazete okurken sayfa aralarında, yoldaki bina duvarlarında, önümüzden geçen bir aracın üzerinde, seminer veya konferanslarda oturduğumuz sandalye giydirmesinde, oturduğumuz masa üzerinde karşımıza çıkmakta ve bize tanıtım yapmaktadırlar. Tanıtım biçimleri, temaları farklı farklı; kimi dikkat çekici, kimi etkileyici mesajlar içeren, kimi insani özelliklerimizin herhangi bir yanına hitap ederek, karşımıza çıkmakta ve ilgimizi çekmeye çalışmakta, bize bir şeyler anlatmaya başlamaktadır. İşletmelerin ürettikleri, ürün ve hizmetleriyle ilgili bilgiler vermekte, bilgilerimizi arttırmaktadır. Ürün ve hizmetlerin içerdikleri faydalı özellikleri, nasıl kullanmamız gerektiğini, dayanma sürelerini, nereden ve nasıl temin edebileceğimizi, kimin tarafından nerede üretildiğini anlatarak, onları satın almamızı veya kullanmamızı istemektedir. Reklam faaliyetleri; toplum analizleri ile işe başlamaktadır. Analizlerden çıkardığı sonuçlarla, hangi faaliyeti, hangi reklam aracını kullanarak yapması gerektiğine karar vermekte ve süreci başlatmaktadır. Bazı firmalar oldukça geniş reklam kampanyaları ile karşımıza çıkmaktadır. Bu noktada uzun bir zaman diliminde, her reklam alanını kullanarak tanıtımlarını yapmaktadır. Bazı firmalar ise, kampanya niteliğinde değil de, tek bir ürün veya hizmet tanıtımını bir defaya mahsus yapabilmektedir. İster geniş reklam kampanyaları düzeyinde olsun, ister tek bir defaya mahsus olsun, hangi kitle iletişim aracını kullanırsa kullansın, herhangi bir ürün, hizmet, marka, fikir, projeyi tanıtan, her afiş, her söylem, her cıngıl, her film, her görüntü reklam faaliyeti olmaktadır.

Arşiv

Etiketler