Reklam, tüketicilerin algılarında , ürün veya hizmeti çekici, alınabilir, kullanılabilir duygusunu oluşturmak için pek çok yöntem kullanmaktadır. Gerçek kişiler, gerçek alanlar, gerçek doğa olaylarının yanı sıra, teknolojiden de faydalanmaktadır. Reklam efektleri, reklam filmlerinde, internet reklamlarında, sinema reklamlarında kullanılmaktadır. Teknolojinin gelişimine paralel gelişen, bilgisayar destekli grafik tasarım programları ile 3D animasyon programlarında hazırlanan efektler, gerçek sahneler, gerçek doğa olayları, gerçek yüzler veya karakterlere çok yakın ürünler üretebilmekte ve onlara hareket kazandırabilmektedir. Burada yarattığı sahnelerde, istedikleri doğa olayını başlatıp, aynı şekilde yarattığı karakterin istedikleri gibi davranmalarını sağlayabilmektedirler. Seslendirme ile de bütünlük oluşturmaktadır. Buna yönelik olarak hazırlanan karakterlerin, mimik, yüz ifadesi, beden dilini, giyim tarzlarını, davranış tarzlarını, sözlerini belirlenmiş mesajı iletir halde kullanmaktadır. Görsel efektler, istenilen görüntüyü oluşturabilmek için tasarlanmış, resimleri, çizgileri, objeleri, yan yana, üst üste getirilerek oluşturulmaktadır. Yangın, kar yağışı, yağmur damlaları, yer yani zemin görüntüsü, insanlar, ağaçlar, rüzgâr, karanlık, yaratıklar v.s. oluşturulabilmektedir. Ama bu tip efektler, internet reklamları için kullanılan basit efektler olmaktadır. Piyasada bu anlamda kullanılan ve görsel efekt oluşturulabilen programlar, kullanılacakları kitle iletişim aracına göre değişmektedir. Sinema efektleri ve dolayısıyla televizyonlarda da kullanılabilen efektler, daha gelişmiş programlarla yapılabilmektedir. Örneğin en yakın kullanıcıya sahip olan bu tip programlardan biri; Outodesk firmasının 3DMax programıdır. Stüdyo Max takiben v.b. program kullanılmaktadır. Efekt yapımında modelleme çalışmaları yapılmaktadır. Burada, önce, yapılacak sahnenin veya görselin objeleri çizilmektedir. Onun üzerine, gerekli görüntüyü içeren kaplamalar uygulanmaktadır. Işık, ses ile harmanlanarak istenilen görüntüler elde edilmektedir. Bu tip programlar, çeşitli tekniğe veya imaja optik, kimyasal veya dijital müdahaleye olanak sağlayabilmektedir. Günümüzde en çok bilinen ve beğenilen stop motion tekniği, durağan objeleri hareket edermiş gibi gösteren bir tekniktir. Bu efektin uygulanabilmesi için, dijital veya analog, tek kare çekme özelliği olan kamera kullanılmaktadır. Bir diğer teknik olan Blue Box tekniği ise, daha ciddi prodüksiyonlarda kullanılan bir tekniktir. Film yapımları gerçekte maliyetli bir iştir. Bazen tasarlanan bir projeyi, gerçekte çekebilmek oldukça büyük maliyete ihtiyaç duyar. Bu noktada film yapım firmaları, stüdyolarda, sanal olarak hazırlamaktadır. Blue box tekniği genellikle bu durumlarda kullanılmaktadır. Örneğin bu teknik Superman filminde kullanılmıştır. Bu ve buna benzer efektler pek çok sinema filminde kullanılmıştır. Harry Poter, Yüzüklerin efendisi serisi bunlardan iki tanesidir.