Nar Ajans Şubat ayı reklam araştırmasında 29 kanal üzerinde yaptığı inceleme sonucu ekranlardaki reklam sayında düşüş yaşandığını tespit etti. Nar Ajans'ın araştırmasına göre geçtiğimiz yılın aynı ayına göre ekranda yayınlanan reklamların sürelerinde yüzde 20 oranında düşme kaydedildi. Geçen yılın Şubat ayı itibarıyla reklam sürelerinin toplamda 2 bin 385 saati geçerken, 2012 yılında ise bu sürenin bin 970 saatte kaldığı belirtildi.


Reklamlarda ilk 5 sırayı oluşturan sektörlere bakıldığında ilk sırayı gıda, ikinci sırayı iletişim, üçüncü sırayı yayıncılık, dördüncü sırayı kozmetik ve kişisel bakım ürünleri alırken beşinci sırada finans sektörü yer aldı.


1-Gıda Sektörü “332 saat”


1-Eti (33 saat)


2-Ülker


3-Sütaş


2- İletişim sektörü “338 saat”


a)Turkcell (123 saat)           


b) Vodafone


c)Avea


3- Yayıncılık “242 saat”


a)CNBC-e (43 saat)


b) Melpa


c)HaberTürk


4-Kozmetik ve kişisel bakım sektörü “220 saat”


1) Elidor (14 saat)


2) Colgade


3) İpana


4-Finans sektörü “173 saat”


1) Finansbank (21 saat)


2) Garanti Bankası


3) İş Bankası